Zmiany na S3 koło Szczecina. Jeździmy tylko jezdnią w stronę Świnoujścia
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-06-08
Nowa organizacja ruchu na S3 Miękowo - Rzęśnica
Na S3 w rejonie węzła drogowego Rzęśnica ruch pojazdów został przeniesiony na jezdnię w stronę Świnoujścia. Równocześnie zostały uruchomione łącznice nowego węzła dla relacji Szczecin - DW142 i DW142 - Świnoujście. Tym samym z drogi S3 na DW142 nie jedziemy już tymczasowym łącznikiem.
Droga S3 w przebudowie
Przebudowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Miękowo-Rzęśnica koncentrowała się dotychczas głównie w rejonie miejscowości Kliniska Wielkie i węzła drogowego Rzęśnica. Droga S3 zostanie odsunięta od zabudowy i pojawią się ekrany akustyczne, co wpłynie na zmniejszenie uciążliwości powodowanych przez ruch drogowy. Całkowicie przebudowany węzeł Rzęśnica będzie zapewniał zdecydowanie większą przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Powstaje również ogrodzenie drogi, drogi dojazdowe oraz duże górne przejście dla zwierząt. Całość przebudowy drogi S3 w tym rejonie potrwa do kwietnia przyszłego roku.
Nowa organizacja ruchu na S3 koło węzła Rzęśnica. Zdjęcia: GDDKIA
Budowy S3 oraz tunelu w Świnoujściu ruszyły w 2019 roku
W roku 2019 w etap robót budowlanych weszły 3 inwestycje w ciągu drogi ekspresowej S3 realizowane w formule projektuj i buduj. Od marca rozpoczęły się roboty na II jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa o długości 6,4 km. Roboty powinny zakończyć się w październiku przyszłego roku.
W maju 2019 r. ruszyły roboty na dwóch odcinkach drogi S3 Brzozowo-Miękowo i Miękowo-Rzęśnica. Trasa zmienia się z tygodnia na tydzień. Dawna DK3 przekształca się w nową S3 zgodną ze współczesnymi parametrami na łączymy odcinku 41,4 km. Prowadzone są roboty bitumiczne, wykonywane są wiadukty i mosty. Droga powinna zostać zakończona w kwietniu 2021 roku.
Mapa drogi ekspresowej S3 - odcinki w budowie. Mapa: GDDKIA
Na przełomie listopada i grudnia został ogłoszony przetarg na realizację dwóch odcinków S3 Świnoujście-Dargobądz o długości 17 km i Dargobądz-Troszyn o długości 16 km. Łącznie to 33 km najbardziej wysuniętego na północ odcinka S3. W ramach robót przewidziana jest realizacja dwujezdniowej drogi ekspresowej na cały odcinku do ronda łączącego S3 z tunelem w Świnoujściu do wybudowanej kilka lat temu obwodnicy Parłówka. Na przebiegu nowej trasy powstanie łącznie 7 węzłów drogowych oraz obustronne miejsce obsługi podróżnych między Dargobądzem i Wolinem. Przy węźle Wolin Wschód, w ramach inwestycji zostanie wybudowany obwód utrzymania drogi ekspresowej. Droga powinna być gotowa w 2024 roku.