Znamy wykonawców odcinków drogi ekspresowej S5 w kujawsko-pomorskim
- conadrogach.pl
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2015-08-24
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Bydgoszczy wybrała najkorzystniejsze oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę 7 odcinków drogi ekspresowej S5 na trasie Nowe Marzy (połączenie z autostradą A1) – obwodnica Bydgoszczy – Mieleszyn (granica województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego).
Są to:
- S5 Nowe Marzy – Dworzysko ( 23,3 km ) - IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.p.A., z ceną 374 722 113,70 zł
- S5 Dworzysko – Aleksandrowo ( 22,4 km) - IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.p.A., z ceną 409 760 779,95 zł
- S5 Aleksandrowo – Tryszczyn (14,7 km) - Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. ( lider), TRAKCJA PRKiI S.A (partner).; z ceną 369 000 000 zł.
- S5 Tryszczyn – Białe Błota ( 13,5 km ) - Konsorcjum firm: POLAQUA Sp. z o.o. (lider), DRAGADOS S.A. (partner); z ceną 328 476 590,77 zł.
- S5 Białe Błota – Szubin ( 9,7 km ) - IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.p.A., z ceną 259 926 113,82 zł.
- S5 Szubin – Jaroszewo ( 19,3 km ) - Konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. (lider), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. (partner), z ceną 351 971 806,20 zł.
- S5 Jaroszewo – gr. województwa ( 25 km ) - Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. ( lider); MIRBUD S.A. ( partner), z ceną 421 818 666,51 zł.
- Przy wyborze ofert najkorzystniejszych, oprócz ceny, oceniany był termin realizacji zamówienia oraz okres gwarancji jakości. Po upływie czasu na wniesienie ewentualnych odwołań oraz po przeprowadzeniu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontroli uprzedniej postępowań, możliwe będzie podpisanie umów na poszczególne odcinki, a następnie rozpoczęcie prac projektowych – informuje GDDKiA.
Po wpisaniu drogi S5 jako jednego z priorytetów w rządowym programie budowy dróg na lata 2014 – 2020, jej budowa wyraźnie przyspieszyła. Jesienią 2014 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy ogłosiła postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawców na budowę i projektowanie 7 odcinków drogi ekspresowej S5 w kujawsko-pomorskim. Drogowcy planują podpisać umowy z wykonawcami jesienią bieżącego roku. Do połowy 2016 roku powinno trwać opracowanie projektu budowalnego czyli uszczegółowionego planu przebiegu drogi i rozwiązań technicznych zawartych w koncepcji. Przeprowadzona zostanie również ponowna analiza w zakresie ochrony środowiska ( w tym ekranów akustycznych). Prace te zakończą się wydaniem przez Wojewodę, Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej. Wtedy w I połowie 2017 roku będą mogły ruszyć wykupy gruntów pod inwestycję. Budowa przewidziana jest na lata 2017-2019.
Jak wynika z wybranych ofert budowa około 130 km drogi S5 będzie kosztowała ponad 2,5 mld zł. To mniej o ponad 1 mld zł niż założyła GDDKiA w szacowanym budżecie.
Zobacz jak idzie budowa drogi S5 z Gniezna do granicy województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego
Droga ekspresowa S5 docelowo połączy A8 - Autostradową Obwodnicę Wrocławia na węźle Wrocław Północ z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza. Przez AOW będzie umożliwiała dojazd do autostrady A4. W Poznaniu połączy się z drogą ekspresową S11, a w Bydgoszczy z drogą ekspresową S10. Utworzy obwodnice Trzebnicy, Żmigrodu, Rawicza, Leszna, Śmigla, Kościana, Stęszewa, Kostrzyna, Gniezna, Żnina, Szubina i Świecia, Wschodnią Obwodnicę Poznania oraz Zachodnią i Północną Obwodnicę Bydgoszczy.