Budowa autostrady A1 Stryków - Tuszyn ukończona
- conadrogach.pl
- GDDKiA, Strabag, Budimex
- 2016-07-01

zdjęcia


1 lipca 2016 r. autostrada A1 oficjalnie przekazana do ruchu. Zdjęcia: węzeł Tuszyn, GDDKiA


Łącznie całe zadanie obejmowało budowę 40 km autostrady A1 Tuszyn - Stryków i zostało podzielone za 3 kontrakty. Zdjęcia A1: GDDKiA


Odcinki I i III realizowane przez konsorcjum STRABAG-Budimex obejmują po 15 km. Zdjęcia A1: GDDKiA


Odcinek I tzw. wschodniej obwodnicy Łodzi należał do konsorcjum, w którym liderem był STRABAG Sp. z o.o. Zdjęcia A1: GDDKiA


Budowa odcinka I autostrady A1 od węzła Łódź-Północ (bez węzła) o nawierzchni betonowej obejmowała: powstanie 12 obiektów mostowych - wiaduktów autostradowych, drogowych oraz przejść dla zwierząt. Zdjęcia A1: GDDKiA


Odcinki I i III realizowane przez konsorcjum STRABAG-Budimex obejmują po 15 km. Odcinek I tzw. wschodniej obwodnicy Łodzi należał do konsorcjum, w którym liderem był STRABAG Sp. z o.o., odcinkowi trzeciemu przewodził Budimex SA. Umowy podpisano w październiku 2014 r. i obejmowały kontynuację prac poprzedniego wykonawcy, konsorcjum Polimex-Mostostal. Zdjęcia A1: GDDKiA


- W październiku 2014 r. rozpoczęliśmy projekt, gdzie oprócz prac budowlanych konieczne były liczne optymalizacje. Skutecznie wywiązaliśmy się z zadania. Tym samym autostrada A1 wraz z autostradą A2 stanowi dzisiaj bardzo duże udogodnienie dla użytkowników dróg szybkiego ruchu w kraju - mówi Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. Zdjęcia: GDDKiA


Autostrada A1 stanowi jedną z ważniejszych części układu komunikacyjnego w Polsce. Przebiega przez Gdańsk - Toruń - Łódź - Częstochowę - Gliwice – do południowej granicy państwa z Czechami w Gorzyczkach. Wraz z autostradą A2 stanowić będzie podstawowy układ drogowy wpływający na możliwość rozwoju województw, przez które przebiega. Wpłynie pozytywnie na środowisko poprzez przejęcie znacznej części ruchu, który w obecnej chwili porusza się po drogach krajowych. Zdjęcia: A1: GDDKiA


Mimo, że oddanie tej autostrady A1 planowano na sierpień, wykonawcy i GDDKiA zakończyli prace przed czasem. Kierowcy skorzystają z odcinka A1-ki od początku wakacji. Zdjęcia: GDDKiA


Odcinek autostrady A1 ze Strykowa do Tuszyna ma 40 km i powstał w technologi betonowej. Pozwoli on kierowcom ominąć Łódź i dzięki połączeniu z drogą ekspresową S8 nawet o 40 minut skrócić czas przejazdu z Wrocławia do Warszawy. Zdjęcia: GDDKiA


Nowy 40-kilometrowy odcinek autostrady A1 prowadzi od węzła z A2 w Strykowie (Łódź-Północ) do Tuszyna. Zapewni przejazd autostradą A1 z Gdańska aż na południe od Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego. Zdjęcia: GDDKiA


Jeden z trzech odcinków A1-ki realizowała firma Mota Engil. Dzięki zaangażowaniu prace zakończyły się ponad miesiąc przed terminem zapisanym w kontrakcie. Zdjęcia A1: GDDKiA


Czy wschodnia obwodnica Łodzi będzie płatna? Na razie kierowcy samochodów osobowych nie muszą się martwić, bo w związku z planami wdrożenia nowego systemu poboru opłat nie wybudowano na tym odcinku bramek. Sprawa wyjaśni się gdy nowy system zacznie działać. Zdjęcia: GDDKiA


Nowy odcinek A1 ma w całości nawierzchnię betonową, której trwałość ocenia się na 30-40 lat. W ciągu trasy są węzły autostradowe; „Brzeziny”, „Łódź Wschód”, „Łódź Górna” i „Tuszyn” oraz cztery miejsca obsługi podróżnych. Zdjęcia A1: GDDKiA