Co z budową drogi S5 w woj. kujawsko-pomorskim? Kiedy pojedziemy nowymi odcinkami S5?
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-09-24

zdjęcia


Budowa drogi ekspresowej S5 w woj kujawsko-pomorskim jest bardzo zróżnicowana. Są odcinki, na których prace dobiegają końca, są z problemami i takie na których budowa osiągnęła niespełna 30% i ruszy dopiero na wiosnę przyszłego roku. Zdjęcia: GDDKIA


Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 węzeł Żnin Północ (pierwotna nazwa węzeł Jaroszewo) - granica województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego zmierza ku końcowi. Długość odcinka to 25,1 km. Zdjęcia: GDDKIA


Prace na odc. S5 Żnin Północ - granica z Wielkopolską prowadzone są zgodnie z harmonogramem - zapewnia GDDKIA. Obecnie realizowana jest warstwa ścieralna na jezdniach głównych, trwa montaż barier ochronnych i ekranów akustycznych. Obiekty mostowe w większości są na ukończeniu, a na pozostałych obiektach trwają prace wykończeniowe. Zdjęcia: GDDKIA


Wykonawcą odc. S5 Żnin Północ - granica woj. wielkopolskiego jest konsorcjum firm KOBYLARNIA (lider) i MIRBUD (partner). Stan zaawansowania kontraktu na II połowę września to ok. 89 proc. Udostępnienie do ruchu odcinka planowane jest jeszcze w 2019 roku. Zdjęcia: GDDKIA


W budowie, chociaż z problemami, jest odcinek Szubin - węzeł Żnin Północ (pierwotna nazwa węzeł Jaroszewo) o długości 19,3 km. Wykonawcą jest konsorcjum firm TRAKCJA PRKiI (lider) i INTERCOR (partner). Zdjęcia: GDDKIA


Stan zaawansowania odcinka S5 Szubin - Żnin Północ to ok. 60 proc. Wykonawca prowadzi roboty w ograniczonym zakresie, na co wpływ mają przede wszystkim problemy jednego z współkonsorcjantów, który zgodnie z zawartą umową konsorcjum wziął na siebie odpowiedzialność za realizację tego odcinka drogi ekspresowej S5. Zdjęcia: GDDKIA


W związku z trwającą wewnętrzną restrukturyzacją obecnego lidera konsorcjum, trwają rozmowy pomiędzy partnerami konsorcjum, mające na celu zmianę lidera konsorcjum, który przejąłby cały ciężar związany z realizacją robót na odcinku S5 Szubin - Żnin. Zdjęcia: GDDKIA


Na podstawie dotychczas zawartych aneksów do umowy z wykonawcą, termin zakończenia odc. S5 Żnin - Szubin aktualnie przypada na 14 października 2019 r. Wykonawca wskazał jednak na okoliczności mogące mieć wpływ na jego wydłużenie. Ocena ich wpływu na możliwość przedłużenia terminu realizacji jest obecnie przedmiotem szczegółowej analizy ze strony Inżyniera Kontraktu oraz GDDKIA. Wykonawca zapewnia GDDKIA, że roboty na przedmiotowym odcinku drogi S5 będą prowadzone. Zdjęcia: GDDKIA


Podejmowane są również działania zmierzające do tego, aby zapewnić skomunikowanie odcinka granica - Żnin drogi S5 z istniejącą drogą krajową nr 5 na wysokości węzła Żnin Północ (Jaroszewo) zlokalizowanym już na odcinku Żnin - Szubin. Zdjęcia: GDDKIA


Wykonawcą odc. S5 Bydgoszcz Opławiec - Bydgoszcz Błonie jest konsorcjum firm POLAQUA (lider) i DRAGADOS (partner). Roboty są prowadzone na wszystkich asortymentach: roboty ziemne, podbudowy z chudego betonu oraz nawierzchnia z betonu cementowego. Prace trwają również na wszystkich obiektach inżynierskich w tym m.in: przy budowie mostu nad Kanałem Bydgoskim. Zdjęcia: GDDKIA


Wykonawca odcinka koncentruje swoje prace również na węźle Bydgoszcz Zachód (Pawłówek) celem wdrożenia tymczasowej organizacji ruchu i otwarcia tym samym nowych, kolejnych frontów robót na węźle. Zdjęcia: GDDKIA


Kolejny budowany odcinek to fragment obwodnicy Bydgoszczy czyli S5 od węzła Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo) - węzeł Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn) liczący 14,7 km długości. Zdjęcia: GDDKIA


Roboty nawierzchniowe na jezdniach głównych odc. Bydgoszcz Północ - Bydgoszcz Opławiec są już na ukończeniu. W ramach tego odcinka budowane są dwa największe obiekty mostowe na S5. Jeden nad torami kolejowymi w rejonie Maksymilianowa, dla którego trwa obecnie podniesienie konstrukcji stalowej do projektowanych rzędnych, a następnie jej scalanie. Zdjęcia: GDDKIA


Drugi duży obiekt na odc. obwodnicy Bydgoszczy (Aleksandrowo - Tryszczyn) to most przez Brdę, na którym ustrój nośny pod obie jezdnie jest już zabetonowany i obecnie montowane jest wyposażenie obiektu. Zdjęcia: GDDKIA


Wykonawcą odc. S5 Bydgoszcz Północ - Bydgoszcz Opławiec jest konsorcjum firm INTERCOR (lider) i TRAKCJA PRKiI (partner). Stan zaawansowania kontraktu to obecnie ok. 75 proc. Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby jeszcze w 2019 roku sukcesywnie udostępniać trasę kierowcom. Zdjęcia: GDDKIA


Dla pozostałych trzech odcinków drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko-pomorskim, trwają procedury przetargowe zmierzające do wyboru nowych wykonawców (po odstąpieniu od pierwotnych umów). GDDKIA ogłosiła już przetargi dla wszystkich trzech odcinków: odcinka 5 węzeł Bydgoszcz Błonie - Szubin oraz odcinków 1 i 2 węzeł Nowe Marzy - węzeł Świecie Południe - węzeł Bydgoszcz Północ. Zdjęcia: GDDKIA


Umowy dla porzuconych odcinków drogi S5 GDDKIA chce podpisać w terminie, który pozwoli nowym wykonawcom przystąpić do robót budowlanych, niezwłocznie po zakończeniu okresu zimowego, tj. w marcu 2020 r. Zdjęcia: GDDKIA