Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi S6 wraz z obwodnicą miejscowości Żukowo
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-05-06

zdjęcia


Planowana Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej w ciągu drogi ekspresowej S6. Zdjęcia: GDDKiA


Obwodnica Metropolii Trójmiasta w ciągu drogi ekspresowej S6 będzie zaczynać się w Chwaszczynie, na skrzyżowaniu z planowaną Trasą Kaszubską (droga ekspresowa S6). Nowa trasa wyprowadzi ruch z Chwaszczyna. Zdjęcia: GDDKiA


Obwodnica Metropolii Trójmiasta ma odciążyć istniejącą Obwodnicę Trójmiasta oraz miejscowości Żukowo i Chwaszczyno. Dzięki niej łatwiej będziemy mogli podróżować na trasie Gdynia-Kościerzyna, Żukowo-Gdańsk. Zdjęcia: GDDKiA


Planowana obwodnica w całości przebiega nowym śladem przez strefę podmiejską Gdańska i Gdyni, głównie po terenach użytkowanych rolniczo. Na niektórych odcinkach przejdzie jednak też przez obszary chronionego krajobrazu Dolina Raduni oraz Otomina. Zdjęcia: GDDKiA


Inwestycja będzie realizowana w systemie "projektuj i buduj". Prace budowlane powinny się rozpocząć w 2018 r. i potrwać do 2020 r. Koszt całego zadania szacowany jest na około 2 mld zł. Zdjęcia: GDDKiA


Obwodnica Metropolii Trójmiasta będzie drogą ekspresową S6 dwujezdniową czteropasową z rezerwą pod trzeci pas ruchu. Rozpocznie się na węźle Chwaszczyno (realizowanego w ramach tzw. Trasy Kaszubskiej), wspólnym z drogą S6 (Lebork – Obwodnica Trójmiasta) i zakończy na węźle Gdańsk Południe (skrzyżowanie S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta). Zdjęcia: GDDKiA


Inwestycja obejmuje również budowę obwodnicy miejscowości Żukowo w ciągu drogi krajowej nr 20. Zdjęcia: GDDKiA


Koniec trasy obwodnicy Metropolii Trójmiasta podłączony zostanie od strony południowo – wschodniej do węzła zespolonego „Straszyn” na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta i Południowej Obwodnicy miasta Gdańska w km 0+000 trasy S7 poprzez węzeł typu koniczyna. Zdjęcia: GDDKiA