A6 Szczecin Kijewo w budowie. Zamknięty pas w kierunku Kołbaskowa
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2020-07-20
W czerwcu tego roku nowi wykonawcy przystąpili do robót przy przebudowie węzła drogowego Szczecin Kijewo. Plan zakłada oddanie na koniec tego roku nowego wiaduktu nad autostradą A6 wraz z prowadzącą do niego jezdnią DK10 w stronę Szczecina oraz dwoma łącznicami (Stargard -Świnoujście i Świnoujście - Szczecin). W przyszłym roku ma być zrealizowany pozostały zakres przebudowy węzła. Prowadzone obecnie roboty powodują utrudnienia w ruchu.
- Planując prace wzięliśmy pod uwagę weekendowe wzrosty ruchu, dlatego największe utrudnienia – takie jak zawężania jezdni będą poza weekendami wakacyjnymi – informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W drodze na wakacje: Korki i utrudnienia na trasach nad Bałtyk i w góry
Korki na autostradzie A6 - obwodnicy Szczecina w związku z pracami drogowymi. Mapa: Google Maps
Autostrada A6 powstała w drugiej połowie lat 30 ubiegłego wieku. Obecnie trwa przebudowa ostatnich fragmentów pamietających czasy przed II wojną światową. Jest to odcinek od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica o dł. 3,5 km i węzeł drogowy Szczecin Kijewo. Oba odcinki realizowała firma Energopol Szczecin, która wstrzymała prace, co spowodowało odstąpienie jesienią ubiegłego roku od umów.
Czarne chmury nad budową Zakopianki. Nie pojedziemy S7 Lubień – Naprawa
Na odcinku Dąbie-Rzęśnica nowy wykonawca zakończył już roboty drogowe – jedziemy dwiema jezdniami. Do końca roku całość prac powinna być zakończona.
Dokończenie przebudowy węzła drogowego Szczecin Kijewo zostało podzielone na trzy części. Jak wspominaliśmy wcześniej, pierwszą z nich jest dokończenie wiaduktu na jezdni DK10 w stronę Szczecina. Drugą dokończenie samej jezdni DK10 w stronę Szczecina wraz z dwiema łącznicami. Te dwa etapy razem mają umożliwić uruchomienie do końca tego roku przejazdu przez węzeł nowo wykonanym wiaduktem i północną (w stronę Szczecina) jezdnią DK10. Zmniejszy to utrudnienia, gdyż nowa jezdnia i wiadukt są szersze i mają cztery pełne pasy ruchu. Przeniesienie ruchu na nowy wiadukt umożliwi realizację pozostałych do wykonania robót, które wchodzą w skład trzeciej części. Te roboty to między innymi wykonanie jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z południowym wiaduktem węzła, przebudowa jezdni autostrady A6, budowa jezdni zbiorczo-rozporowadzających w ciągu autostrady A6 i wykonanie pozostałych łącznic węzła.