Budimex z najtańszą ofertą na budowę odcinka A18 z węzłem Iłowa
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-10-13
W przetargu na budowę wspomnianego odcinka południowej jezdni autostrady A18 wpłynęło siedem ofert. Ofertę z najniższą ceną 175 145 228,85 zł złożyła firma Budimex S.A. Niewiele więcej chciała firma PORR S.A. Drogowcy na realizację zadania planowali przeznaczyć prawie 239,6 mln zł. I jak dodają oferty są obecnie analizowane pod kątem formalnym i merytorycznym. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy wyłącznym zastosowaniu kryterium ceny (100%).
Pozostałe oferty:
- PORR S.A. - 175 563 444,61 zł
- Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (lider), Strabag Sp. z o.o. (partner), SAT Sp. z o.o. (partner) - 188 550 204,60 zł,
- Kobylarnia S.A. (lider), Mirbud S.A. (partner), Budpol Sp. z o.o. (partner) - 194 899 777,64 zł,
- Max Bogl Polska Sp. z o.o. (lider), Max Bogl Stiftung & Co. KG (partner) - 195 637 656,00 zł,
- Berger Bau Polska Sp. z o.o. (lider), Berger Bau SE (partner) - 209 473 274,95 zł,
- Copasa Polska Sp. z o.o. (lider), S.A. de Obras y Servicios Copasa (partner) - 279 601 233,21 zł.
Czas przewidziany na realizację robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wynosi 25 miesięcy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 16 grudnia do 15 marca, liczonych jako trzy miesiące. Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.
W tym czasie wykonawca przebuduje południową jezdnię drogi krajowej nr 18 oraz jej otoczenie. W zakres inwestycji wchodzi również budowa dróg dojazdowych, przebudowa węzła Iłowa oraz budowa urządzeń infrastruktury technicznej i związanej z ochroną środowiska (np. przejścia dla zwierząt). Zadanie będzie realizowane w formule „Buduj”.
Dziurawa autostrada A4. Ruszyła wymiana płyt na odc. A4 Krzyżowa – Krzywa
Zadanie jest częścią większej inwestycji, jaką jest dostosowanie drogi krajowej nr 18 (na odcinku Olszyna - Golnice o długości ponad 70 km) do standardów autostrady. Inwestycja realizowana jest w podziale na odcinki:
- od granicy państwa do km 11,86 (dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) - w realizacji (umowa z kwietnia 2020 r.), a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 r.
- od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa) - w realizacji (umowa z listopada 2019 r.), a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2022 r.
W budowie dwa odcinki autostrady A18 Olszyna - Golnice. Jeździmy z dużymi utrudnieniami - od km 33,76 (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa) - granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego – otwarcie ofert złożonych w przetargu
- granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego - węzeł Golnice - trwa procedura przetargowa.
Mapa z odcinkami realizacyjnymi autostrady A18 Olszyna - Golnice. Mapa: GDDKIA
Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin - Wrocław. W listopadzie 2004 r. rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 r.