Budowa S61 Łomża Zachód – Kolno otrzyma unijne wsparcie
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-06-18
Zadanie zakłada budowę blisko 13 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 wchodzącej w sieć bazową TEN-T w korytarzu Morze Północne – Bałtyk. Odcinek S61 Łomża Zach. – węzeł Kolno stanowi najdłuższy fragment obwodnicy Łomży. Jego budowa ostatecznie zakończy siew przyszłym roku, ale w tym roku kierowcy pojadą jedną nitka trasy. Pisaliśmy o tym niedawno:
Obwodnica Łomży: Jedna jezdnia S61 połączyła oba brzegi Narwi
Budowa 1200 m mostu przez Narew w ciągu S61 - obwodnicy Łomży. Zdjęcia: GDDKIA
- Zaawansowanie robót na odc. S61 Łomża Zachód – Kolno przekracza 61 proc. Przejezdność odcinka po jednej jezdni ma być osiągnięta do końca III kwartału br. i wtedy wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy z Łomży. Tym samym uciąglimy polski odcinek międzynarodowego szlaku Via Baltica prowadzącego drogą ekspresową S8 do Ostrowi Mazowieckiej i dalej S61 od Warszawy do granicy z Litwą – informuje białostocki oddział GDDKIA.
W ciągu odcinka powstają trzy węzły drogowe (Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ), obiekty inżynierskie (m.in. mosty, wiadukty, przepusty), a także drogi lokalne do obsługi przyległych terenów. Inwestycja obejmuje również budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z budowaną drogą ekspresową. Powstaje także systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia), oznakowanie poziome i pionowe.