• Facebook - conadrogach
Budowa S61: Obwodnica Łomży z mostem nad Narwią czeka na wykonawcę
Sytuacja obecna - zakorkowany most przez Narew w Łomży. Obwodnica w ciągu S61 z nowym mostem ma rozwiązać te problemy. Zdjęcia: GDDKIA

Zaprojektowaniem i budową odcinka S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, czyli kluczowego fragmentu obwodnicy Łomży zajmie się włoska firma TOTO. Wiele wskazuje na to, że po licznych zawirowaniach wreszcie drogowcy podpiszą umowę z wykonawcą. Docelowo droga S61 jako część międzynarodowej trasy via Baltica ułatwi dojazd na Litwę, Łotwę czy do Estonii. Trasa będzie również główną arterią drogową Suwalszczyzny i części Mazur.

Oferta włoskiej firmy „TOTO S.p.A. Construzioni Generali” o wartości 525,6 mln zł to czwarta cenowo spośród ważnych ofert w przetargu, w którym GDDKiA unieważniła 29 marca bieżącego roku czynności wyboru najkorzystniejszej oferty firmy „Impresa Pizzarotti”, a kolejne firmy nie podtrzymały swoich ofert.

Przetarg na odcinek drogi ekspresowej S61 w ciągu obwodnicy Łomży ma już swoją historię. Został ogłoszony 31 marca 2017 roku. Pierwszego wyboru najkorzystniejszej oferty dokonano po niespełna 9 miesiącach - 12 grudnia ubiegłego roku. Za 443 mln zł odcinek miała zbudować firma „Impresa Pizzarotii”. Wybór zakwestionowało inne konsorcjum – PORR S.A. wraz z Unibep S.A.. Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyrok uwzględniający odwołanie w zakresie zarzutu dotyczącego doświadczenia personelu wykonawcy, przy czym nakazała Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dokonanie powtórnego badania oferty „Impresa Pizzarotti & C. S.p.A.”. Po otrzymaniu dokumentów potwierdzających doświadczenie personelu GDDKiA ponownie wybrała ofertę – „Impresa Pizzarotti & C. S.p.A.” Jednak po ty firma poskarżyła się sama na siebie odwołując się od decyzji o wyborze do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). KIO umorzyło postępowanie, a GDDKiA Oddział w Białymstoku unieważnił czynności wyboru najkorzystniejszej oferty.

Następnie GDDKIA zwracała się do kolejnych firm uczestniczących w przetargu, – ale swoją ofertę podtrzymała dopiero czwarta z kolei firma „TOTO S.p.A”, która zaproponowała kwotę 525,6 mln zł, zatem o ponad 82 miliony złotych więcej niż pierwotnie „Impresa Pizzaroti”. Oferta TOTO spełniała też wszystkie pozostałe warunki.

Odcinek nr IV drogi ekspresowej S61 od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” ma ponad 13-kilometrów. To najważniejszy fragment przyszłej obwodnicy Łomży, z 1200-metrowym mostem nad Narwią. Trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z nawierzchnią z betonu cementowego. Przewidziano obciążenie 115 kN/oś, szerokość pasów ruchu 3,5 m., pasów awaryjnych 2,5 m., wreszcie pasa rozdziału o szerokości 5 m.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Agencja restrukturyzacji i modernizacji rolnictwa
2018-07-05 17:51
Brawo,Brawo PiS wreszcie dąży do spełnienia obietnic cała złodziejska reszta aż zęby gryzie za chwilę będą zżerać sami siebie wreszcie postępy a nie puste obietnice i pseudo biznesmeni z miasta blokujący celowo obwodnicę mający stację przy przejazdach
hee
2018-07-04 17:07
Kabaretem jest to w tekście: "Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyrok uwzględniający odwołanie w zakresie zarzutu dotyczącego doświadczenia personelu wykonawcy, przy czym nakazała Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dokonanie powtórnego badania oferty „Impresa Pizzarotti & C. S.p.A.”. Po otrzymaniu dokumentów potwierdzających doświadczenie personelu GDDKiA ponownie wybrała ofertę – „Impresa Pizzarotti & C. S.p.A.” Jednak po ty firma poskarżyła się sama na siebie odwołując się od decyzji o wyborze do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). KIO umorzyło postępowanie, a GDDKiA Oddział w Białymstoku unieważnił czynności wyboru najkorzystniejszej oferty."
Max
2018-07-04 09:56
No to TOTO będzie kabaret. Jak Włoska mafia zacznie budowę w przyszłym roku to może skończy ją w 2026 r. Wszystkie Włoskie firmy "budujące" drogi w Polsce mają opóźnienia roczne lub dłuższe. Na budowie S5 z Poznania do Głuchowa nic się nie dzieje, a trasa miała być otwarta w grudniu 2017. Jeśli się spręża to oddadzą ją do użytku w połowie 2019 r. Podobny kabaret dzieje się na S3 Polkowice firma "Salini".
Xxxxx
2018-07-03 12:30
Wreszcie ! przejazd przez Łomżę w weekend jest bardzo uciążliwy korek zaczyna się przy stacji BP Łomża na wjeździe a kończy w Piątnicy za sygnalizacją świetlną

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: