1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa S7 do Warszawy. Częściowe otwarcie węzła na S7 Warszawa – Lesznowola

Budowa S7 do Warszawy. Częściowe otwarcie węzła na S7 Warszawa – Lesznowola

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-02-15
Budowa S7 do Warszawy. Częściowe otwarcie węzła na S7 Warszawa – Lesznowola
Stan prac dla odcinka S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola, koniec stycznia 2022 r. Zdjęcia: GDDKIA
Kierowców czekają zmiany w związku z budową drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Wykonawca odcinka Warszawa Lotnisko – Lesznowola otrzymał zgodę na użytkowanie jednego z wiaduktów i częściowo otwiera węzeł Zamienie. Najdłużej potrwa budowa środkowego odcinka S7 Lesznowola – Tarczyn.

Częściowe otwarcie węzła Zamienie na S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola

- W związku z uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie dla obiektu WD-3, we wtorek 15 lutego. planowane jest zamknięcie ulicy Dawidowskiej i częściowe otwarcie węzła Zamienie – informuje wykonawca.

Zmiana będzie polegać na zamknięciu odcinka ulicy Dawidowskiej kolidującego z budowaną drogą ekspresową S7 Warszawa - Lesznowola. Poprzez rondo Zamienie Zachód w ciągu ulic Starzyńskiego i Dawidowskiej ruch zostanie przełożony na docelowy układ węzła Zamienie (nowy przebieg ulicy Dawidowskiej), dalej rondem Zamienie Wschód, ulicą Postępu do ronda Karczunkowska na skrzyżowaniu ulic Postępu, Karczunkowskiej i Dawidowskiej.

Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 i 50 km/h. Pojazdy wyjeżdżające z budowy mogą powodować utrudnienia.

Zmiana organizacji ruchu powoduje zmiany kursowania linii dziennych. Zmianie ulegają trasy linii dziennych nr 715, 737 i 809, które zostaną skierowane na nowowybudowany docelowy odcinek węzła Zamienie.

Warszawa. Objazdem z S2 na lotnisko Okęcie przez prace na drodze S79

Częściowe otwarcie węzła Zamienie na S7 Warszawa - LesznowolaCzęściowe otwarcie węzła Zamienie na S7 Warszawa - Lesznowola. Organizacja ruchu. Zdjęcia: Polaqua

S7 Warszawa – Tarczyn w budowie

Realizacja drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy odcinki:

  • S7 Warszawa Lotnisko – Lesznowola
  • S7 Lesznowola – Tarczyn Północ
  • S7 Tarczyn Północ - Grójec

Budowa dróg w Polsce. Na budowę czeka ponad 500 kilometrów tras ekspresowych i obwodnic

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Tarczyn - Grójec
Mapa drogi ekspresowej S7 na trasie Warszawa - Lesznowola - Tarczyn - Grójec (czerwony - odcinki w budowie, czarny - odcinki w użytkowaniu). Mapa: GDDKIA

W 2022 r. wystartuje budowa ostatniego odcinka S7 na trasie Kraków - Warszawa

Południowa wylotówka z Warszawy tj. droga ekspresowa S7 w kierunku Grójca powstaje z problemami. Pierwsze umowy z wykonawcami podpisano jeszcze w lipcu 2017 r. Prace projektowe i roboty związane z wybudowaniem dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km miały zakończyć się w 2021 r. Jednak opóźnienia i problemy z wykonawcami sprawiły, ze inwestycja odpłynęła w czasie. Jako pierwszy poległ odcinek S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola. GDDKIA po zerwaniu umowy ogłosiła nowy przetarg i wybrała wykonawcę. Pod koniec 2020 r. podobny problem pojawił się na budowie sąsiedniego odcinka S7 Lesznowola - Tarczyn. Zgodnie z planem został zrealizowany jedynie odcinek z obwodnicą Tarczyna. Od lipca 2021 roku kierowcy korzystają z trasy S7 pomiędzy Tarczynem a obwodnicą Grójca.

Droga ekspresowa S7 - tu kończy się oddany do ruchu odc. Grójec - Tarczyn i zaczyna odc. Tarczyn - LesznowolaDroga ekspresowa S7 - tu kończy się oddany do ruchu odc. Grójec - Tarczyn i zaczyna budowany odc. Tarczyn - Lesznowola. Zdjecia: GDDKIA


S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola

Pierwsze z zadań obejmuje odcinek S7 od węzła Warszawa Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. Wykonawcą było konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. (wartość kontraktu opiewała na 221,4 mln zł). Z uwagi na słabe tempo prac w czerwcu 2019 r. doszło do zerwania kontraktu. Pod koniec lipca ruszył nowy przetarg. Nową umowę podpisano w lutym 2020 r. z firmą Polaqua. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Kontrakt przewiduje też budowę węzłów Zamienie i Lesznowola oraz 8 wiaduktów i kładki pieszo-rowerowej, a także Obwodu Utrzymania Drogi „Zamienie”.

Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola
Budowa drogi S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola, styczeń 2022 r. Zdjecia: GDDKIA 


S7 Lesznowola - Tarczyn Północ

Budowa drugiego odcinka S7 od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ jest dużo mniej zaawansowana, ponieważ po problemach z wykonawcą prace ruszyły dopiero w 2021 roku. Pierwszym wykonawcą była firma IDS-BUD S.A. – kontrakt o wartości 388,7 mln zł. Obecnie prace prowadzi firma PUT Intercor. Realizacja „projektuj i buduj” dla prawie 15 km odcinka to ponad 510,5 mln zł. Na tym odcinku przewidywana jest budowa dwóch jezdni po 2 pasy ruchu. W ramach kontraktu powstaną węzły drogowe Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych. Zadanie obejmuje też remont ok 17 km istniejącej DK7. Koniec prac przewidywany jest na marzec 2024 r.

Budowa drogi ekspresowej S7 Lesznowola - Tarczyn
Budowa drogi ekspresowej S7 Lesznowola - Tarczyn, styczeń 2022 r. Zdjecia: GDDKIA


S7 Tarczyn Północ - obwodnica Grójca

Wykonawcą odcinka S7 od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca jest firma Mota-Engil Central Europe S.A., a wartość kontraktu wynosi 203,4 mln zł. Na tym odcinku kierowcy korzystają już z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, węzła Tarczyn Południe oraz 10 wiaduktów i kładki dla pieszych.

W 2021 r. przybyło ponad 425 km nowych tras. Mapa z nowymi odcinkami autostrad i dróg ekspresowych


Nowa droga ekspresowa S7 na odcinku Tarczyn - Grójec
Nowa droga ekspresowa S7 na odcinku Tarczyn - Grójec oddana w 2021 r. Zdjęcia: GDDKIA


Trasa S7 Warszawa - Kraków

Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.


Droga ekspresowa S7 Warszawa - Kraków, odc. Tarczyn - Grójec
Droga ekspresowa S7 Warszawa - Kraków, odc. Tarczyn - Grójec. Zdjecia: GDDKIA

Droga ekspresowa S7

S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Jej budowa cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.

Zakopianka. Sześć wariantów S7 Kraków – Myślenice do analizy – mapy przebiegów

Trasa ekspresowa S7 posiada relację Gdynia (Morska) - S6 (Gdańsk) - Elbląg - Olsztynek - Płońsk - Warszawa - Radom - Kielce - A4 (Kraków Bieżanów) - (wspólny przebieg S7 i A4) - A4 (Kraków) - Rabka-Zdrój (Zabornia). Oznacza to, że praktycznie cały przebieg drogi krajowej nr 7 planowany jest jako droga ekspresowa.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Lesznowola Jak dojadę - Tarczyn