1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Cała betonowa nawierzchnia S2 w tunelu przez Ursynów. Kiedy otwarcie Południowej Obwodnicy Warszawy?

Cała betonowa nawierzchnia S2 w tunelu przez Ursynów. Kiedy otwarcie Południowej Obwodnicy Warszawy?

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-04-12
Cała betonowa nawierzchnia S2 w tunelu przez Ursynów. Kiedy otwarcie Południowej Obwodnicy Warszawy?
Coraz bliżej zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Ok. 3 km odcinkiem S2 z tunelem mamy pojechać w czerwcu br. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 zbliża się do finału. Już na całym odcinku tunelowym przez Ursynów ułożona jest warstwa betonowa nawierzchni. Kiedy otwarcie ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy POW?

Coraz bliżej zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Ekipy budowlane zakończyły układanie betonu w nawie północnej tunelu pod Ursynowem. Oznacza to, że ułożona jest już cała nawierzchnia. Wewnątrz tunelu z każdym dniem przybywa betonowych okładziny ścian. Trwa montaż wyposażenia tunelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo jego użytkowników. Tunel pod Ursynowem będzie zgodny z dyrektywą tunelową Unii Europejskiej, która zawiera opis minimalnych wymagań bezpieczeństwa dla tuneli w transeuropejskiej sieci drogowej.

Stan prac w tunelu na S2 Południowej Obwodnicy Warszawy

Stan prac w tunelu na S2 Południowej Obwodnicy Warszawy. Zdjęcia: GDDKIA

Prace prowadzone są również na powierzchni tego ok. 3 km odcinka drogi S2. Po wschodniej stronie węzła Warszawa Ursynów montowane są ekrany akustyczne. Na obiektach mostowych zamontowano siatki zabezpieczające. Wykonywane są roboty brukarskie w rejonie ulic Lanciego i Branickiego, prace związane z profilowaniem terenów płaskich oraz nasadzenia drzew i krzewów.

Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku drogi ekspresowej S2 Południowej Obwodnicy Warszawy sięgnęło 90 proc. - Mając na uwadze obecne zaawansowanie, należy spodziewać się zakończenia wszystkich robót jeszcze w czerwcu br. Umożliwi to przeprowadzenie niezbędnych testów i odbiorów, co w konsekwencji doprowadzi do oddania tunelu do ruchu. Ostateczna data zakończenia kontraktu zostanie wskazana po rozpatrzeniu złożonych przez wykonawcę roszczeń – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W budowie 220 km dróg ekspresowych na Mazowszu. Ponad 700 km w przygotowaniu

Tunel w ciągu drogi ekspresowej S2 - Południowej Obwodnicy Warszawy

Gigantyczny tunel pod Ursynowem powstaje w zurbanizowanym terenie pod istniejącą już infrastrukturą podziemną. Tunel o długości ponad 2,3 km, poprowadzony m.in. pod pierwszą linią metra (M1), będzie najdłuższym tunelem w terenie miejskim w Polsce.

Każda z dwóch jezdni w tunelu, o nawierzchni betonowej, będzie mieć szerokość ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane będą drogi ewakuacyjne o szerokości 1 metra od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie za ul. Nowoursynowską w Warszawie.

Duże opóźnienia na S17 Lubelska –Warszawa Wschód


Mapa obwodnicy Warszawy - odcinki S2 oddane do ruchu

Mapa obwodnicy Warszawy - odcinki S2 oddane do ruchu. Mapa: GDDKIA

Droga ekspresowa S2 jest kontynuacją autostrady A2 na terenie miasta Warszawa i pełni funkcję południowej obwodnicy stolicy. Zaczyna się po zachodniej stronie Warszawy, na połączeniu z autostradą A2 na węźle Konotopa, kończy 33 km dalej na wschód, na węźle Lubelska, gdzie ponownie wpada w autostradę A2 oraz skrzyżuje się z przyszłą drogą ekspresową S17 (wschodnią obwodnicą Warszawy). Do tej końca 2020 roku droga ekspresowa S2 była gotowa mniej więcej w połowie, mowa o użytkowanym od kilku lat odcinku o długości ok. 15 km pomiędzy węzłem Konotopa na wschodzie i węzłem Puławska. Ponad 18-km odcinek S2 między węzłem Puławska i węzłem Lubelska pozostawał w budowie. Obecnie roboty prowadzone są jedynie na 3 km odcinku z tunelem przez Ursynów. Od wtorku, 22 grudnia 2020 r., kierowcy korzystają z 15 km trasy S2 od węzła Warszawa Wilanów do węzła Lubelska. Mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy ruchu. Na trasę można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska.

Budowa węzła Lubelska w ciągu S17 na finiszu, ale wykonawca chce więcej czasu

Przypominamy, że budowę trasy S2 Puławska - Lubelska w formule projektuj i buduj podzielono była na 3 odcinki:

  • odcinek A o długości ok. 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem – w budowie pozostaje ok. 3 km odcinek z tunelem.

  • odcinek B o długości ok. 6,5 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę – oddany do ruchu w grudniu 2020 r.

  • odcinek C o długości ok. 7,5 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym – oddany do ruchu w grudniu 2020 r.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2 stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S2 Jak dojadę - Warszawa