Coraz bliżej końca na budowie Zakopianki DK47 Rdzawka – Nowy Targ
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-03-08
Budowa 16,1 km odcinka nowej trasy Zakopianki trwa już ponad 3 lata i jest zaawansowana w ponad 90 proc. Inwestycja jest realizowana w trudnym, górskim terenie, a nowa Zakopianka to najwyżej położona budowa drogi krajowej w Polsce. Jedna czwarta nowej drogi biegnie po różnego rodzaju obiektach – mostach, wiaduktach i estakadach. Najdłuższy powstał w Klikuszowej, ma 687 m długości. Jezdnia biegnie na nim nawet 24 m nad ziemią.
Sześć lat zajmie projektowanie Zakopianki, S7 Kraków – Myślenice
Budowa DK47 Rdzawka - Nowy Targ - budowa, marzec 2024 r. Zdjęcia: GDDKIA
Wszystkie konstrukcje 27 obiektów zaplanowanych na tej trasie są już gotowe. Do zrobienia pozostają prace wykończeniowe. Aktualnie montowane jest oświetlenie na estakadzie w Lasku, bariery energochłonne, betonowany jest przyczółek wiaduktu w Rdzawce.
Zdjęcia: GDDKIA
GDDKIA: W 2024 roku oddamy 175 km nowych dróg
Nową Zakopianką na odcinku Rdzawka-Nowy Targ pojedziemy zgodnie z planem najwcześniej w połowie 2024 roku
Nowa trasa nie będzie drogą ekspresową. Będzie to bezkolizyjna droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku w standardzie GP (główna ruchu przyśpieszonego). Połączenie z innymi drogami będzie zapewnione poprzez cztery węzły drogowe – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Dzięki budowie tej trasy Kraków i Nowy Targ będą na całym odcinku połączone dwupasmową drogą. W jej ciągu nie będzie MOP-ów. Obsługę dla kierowców i pasażerów zapewniają ogólnodostępne stacje paliw zlokalizowane w pobliżu węzłów i w miastach przez które przechodzi taka droga.