Czekamy na przetarg dla autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2016-11-13
Tuszyn – Częstochowa to ostatni brakujący fragment autostrady A1. W budowie jest już bowiem trasa z Częstochowy (Rząsawa) do Pyrzowic, której budowa ma zakończyć się w 2018 i 2019 r. I właśnie rok później kierowcy mieliby skorzystać z całego ciągu trasy aż do Tuszyna pod Łodzią.
Inwestycja A1 Tuszyn – Częstochowa została podzielona na pięć odcinków dla których przetargi zostaną ogłoszone do końca tego roku.
A1 Tuszyn – Częstochowa: Łódzkie lepiej przygotowane do budowy niż Śląsk
Autostrada będzie budowana według istniejących już projektów, które zostaną jedynie poddane optymalizacji m.in. pod kątem ewentualnych możliwości unifikacji niektórych rozwiązań - w ramach ważnych pozwoleń na budowę. A1 między Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową na trasie starej gierkówki zostanie rozbudowana, bowiem trasa ma mieć tu po trzy pasy ruchu. Z kolei odcinek Tuszyn - Piotrków Zachód będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z zachowaniem rezerwy na docelowe poszerzenie do trzech pasów. Podobny zapas przewidziano na oddanym w lipcu odcinku A1 Tuszyn–Stryków tj. wschodniej obwodnicy Łodzi. Podobnie będzie na obwodnicy Piotrkowa Trybunalskiego tj. na odcinku Piotrków Zachód - Piotrków Południe. Inwestycja zakłada też budowę pięciu węzłów drogowych (Piotrków Zachód, Piotrków Południe, Kamieńsk, Radomsko oraz Mykanów) i 85 obiektów inżynierskich.