Czteropasowa Zakopianka Rabka – Zakopane? Podhale apeluje o budowę DK47
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2017-01-16
- To nasze kolejne wspólnie działanie, którym chcemy zasygnalizować konieczność budowy czteropasmowej Zakopianki z Rabki-Zdroju do Nowego Targu, z węzłem w Nowym Targu, a dalej rozproszonym ruchem drogami krajowymi, wojewódzkimi i powiatowymi w kierunku Zakopanego, Bukowiny Tatrzańskiej – wyjaśnia starosta powiatu Nowy Targ Krzysztof Faber.
Droga ekspresowa S7 to ważny dla rozwoju Małopolski ciąg komunikacyjny na linii północ - południe, łączący duże obszary miejskie z obszarami podgórskimi i przejściem granicznym ze Słowacją. Obecnie budowany jest odcinek drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka-Zdrój, którego zakończenie planowane jest dla części drogowej do 2018 r., oraz części tunelowej do 2020 r.
Zima nie przeszkadza wykonawcom w budowie Zakopianki. Rośnie S7 Lubień - Rabka
- Pożądanym i celowym byłoby, aby jeszcze w 2018 roku rozpocząć prace budowlane dla kolejnego odcinka drogi tj. Rabka-Zdój – Nowy Targ tak, aby zakończyć w sposób kompleksowy całą inwestycje w 2020 roku – zaznaczają samorządowcy. - W ten sposób w 2020 roku mielibyśmy rozwiązany problem dostępności komunikacyjnej PODHALA, a łącznie z planowanym do tej pory zakończeniem innych inwestycji tj.: przebudową tzw. „węzła tatrzańskiego” w Poroninie, przebudową mostu w Białym Dunajcu oraz budową obwodnicy miejscowości Waksmund, Ostrowsko, Łopuszna od Nowego Targu w kierunku Szczawnicy doprowadziłoby do znacznego rozładowania ruchu w kierunku Zakopanego, Białki Tatrzańskiej i Nowego Sącza – dodają.
Nie bez znaczenia jest fakt, że po wieloletnich wysiłkach ogromnej rzeszy różnych środowisk, a w szczególności projektantów, samorządów i przede wszystkim mieszkańców został w końcu ostatecznie ustalony przebieg drogi krajowej nr 47 na odcinku Rabka Zdrój -Nowy Targ. Jak apelują samorządowcy - drugi raz w przyszłości może nie udać się pozyskać zgód wszystkich właścicieli nieruchomości leżących na trasie planowanej Zakopianki.
Swój apel samorządy subregionu podhalańskiego kierują do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministra Środowiska, marszałka i wojewody Małopolski, GDDKiA oraz parlamentarzystów regionu. Ma być on podstawą do rozpoczęcia rozmów skutkujących wpisaniem tego zadania na listę rządowego programu jako inwestycji przewidzianej do realizacji i określenia jej harmonogramu.