1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Czteropasowa Zakopianka Rabka – Zakopane? Podhale apeluje o budowę DK47

Czteropasowa Zakopianka Rabka – Zakopane? Podhale apeluje o budowę DK47

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl
  3. 2017-01-16
Czteropasowa Zakopianka Rabka – Zakopane? Podhale apeluje o budowę DK47
Samorządowcy z Podhala chcą w 2018 roku rozpocząć prace budowlane dla kolejnego odcinka Zakopianki Rabka-Zdój – Nowy Targ tak, aby zakończyć w sposób kompleksowy całą inwestycję w 2020 roku.Zdjęcia: GDDKiA
Samorządy Podhala chcą kolejnego odcinka Zakopianki z Rabki Zdrój do Zakopanego, czyli drogi krajowej nr 47, która jest kontynuacją budowanej obecnie drogi ekspresowej S7 . - W rejonie turystycznym jakim jest Podhale kluczową rolę odgrywa infrastruktura drogowa. To dlatego budowa czteropasmowej drogi z Rabki-Zdroju do Nowego Targu jest niezbędna – podkreślają władze powiatu nowotarskiego i chcą jej budowy do 2020 roku.

- To nasze kolejne wspólnie działanie, którym chcemy zasygnalizować konieczność budowy czteropasmowej Zakopianki z Rabki-Zdroju do Nowego Targu, z węzłem w Nowym Targu, a dalej rozproszonym ruchem drogami krajowymi, wojewódzkimi i powiatowymi w kierunku Zakopanego, Bukowiny Tatrzańskiej – wyjaśnia starosta powiatu Nowy Targ Krzysztof Faber.

Droga ekspresowa S7 to ważny dla rozwoju Małopolski ciąg komunikacyjny na linii północ - południe, łączący duże obszary miejskie z obszarami podgórskimi i przejściem granicznym ze Słowacją. Obecnie budowany jest odcinek drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka-Zdrój, którego zakończenie planowane jest dla części drogowej do 2018 r., oraz części tunelowej do 2020 r.

Zima nie przeszkadza wykonawcom w budowie Zakopianki. Rośnie S7 Lubień - Rabka

Rośnie S7 Lubień - Rabka

- Pożądanym i celowym byłoby, aby jeszcze w 2018 roku rozpocząć prace budowlane dla kolejnego odcinka drogi tj. Rabka-Zdój – Nowy Targ tak, aby zakończyć w sposób kompleksowy całą inwestycje w 2020 roku – zaznaczają samorządowcy. - W ten sposób w 2020 roku mielibyśmy rozwiązany problem dostępności komunikacyjnej PODHALA, a łącznie z planowanym do tej pory zakończeniem innych inwestycji tj.: przebudową tzw. „węzła tatrzańskiego” w Poroninie, przebudową mostu w Białym Dunajcu oraz budową obwodnicy miejscowości Waksmund, Ostrowsko, Łopuszna od Nowego Targu w kierunku Szczawnicy doprowadziłoby do znacznego rozładowania ruchu w kierunku Zakopanego, Białki Tatrzańskiej i Nowego Sącza – dodają.

Nie bez znaczenia jest fakt, że po wieloletnich wysiłkach ogromnej rzeszy różnych środowisk, a w szczególności projektantów, samorządów i przede wszystkim mieszkańców został w końcu ostatecznie ustalony przebieg drogi krajowej nr 47 na odcinku Rabka Zdrój -Nowy Targ. Jak apelują samorządowcy - drugi raz w przyszłości może nie udać się pozyskać zgód wszystkich właścicieli nieruchomości leżących na trasie planowanej Zakopianki.

Swój apel samorządy subregionu podhalańskiego kierują do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministra Środowiska, marszałka i wojewody Małopolski, GDDKiA oraz parlamentarzystów regionu. Ma być on podstawą do rozpoczęcia rozmów skutkujących wpisaniem tego zadania na listę rządowego programu jako inwestycji przewidzianej do realizacji i określenia jej harmonogramu.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Nowy Targ Jak dojadę - Rabka-Zdrój