Droga ekspresowa S5 coraz dłuższa. S5 Bydgoszcz – A1 w pełnym przekroju 2x2
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-10-24
Do tej pory kierowcy mogli korzystać z większości z ponad 45 kilometrów drogi ekspresowej S5 z Nowych Marz do Bydgoszczy w pełnym przekroju 2x2. W ubiegłym tygodniu (18-21 października) stan zaawansowania prac pozwolił na udostępnienie drogi w przekroju 2x2 na pozostałym, 15 km fragmencie S5 pomiędzy Grucznem, a Trzeciewcem. Dzięki temu kierowcy mają do dyspozycji pełen przekrój drogi po dwa pasy w obie strony ale z ograniczeniem prędkości.
- Na całym odcinku trasy głównej S5 z Bydgoszczy do Nowych Marz obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h, ostrzeżenie o dzikich zwierzętach w postaci znaku A-18b oraz ostrzeżenie o trwających pracach wykończeniowych w postaci znaku A-14 umieszczonego na tablicy ostrzegawczej. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności – apelują drogowcy.
KOniec prac na jezdniach S5 Bydgoszcz - Trzeciewiec. Nocą 22 października drogowcy zakończyli wprowadzanie nowej organizacji ruchu. S5 Bydgoszcz - A1 w pełnym przekroju 2x2 jest przejezdna na całej długości. Zdjęcia: GDDKIA
Przypominamy, że nadal nie zostały otwarte wiadukty nad S5 w Niewieścinie i Zawadzie. Jak informują drogowcy, oddanie do użytkowania wiaduktu w Zawadzie będzie możliwe w pierwszej połowie listopada. Wiadukt w Niewieścinie ma być otwarty 2-3 tyg. później.
Droga ekspresowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim ma łącznie 128 kilometrów. Łączny koszt inwestycji to ok. 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to prawie 1,8 mld zł.
Wielkie obwodnice wielkich polskich miast
Droga ekspresowa S5 w jesiennej aurze. Zdjęcia: GDDKIA
Kiedy trasa S5 Ostróda - Nowe Marzy (autostrada A1)? Jest wstępny harmonogram
W przyszłości S5 połączy się jeszcze z S7 pod Ostródą. W maju 2021 r. Minister Infrastruktury podpisał Program Inwestycji na prace przygotowawcze, a w październiku tego samego roku GDDKIA zawarła umowę z wykonawcą dokumentacji. Jego najważniejszym zadaniem jest uzyskanie decyzji środowiskowej (DŚU). Aktualnie trwają prace nad wariantami przebiegu drogi, analizą ruchu oraz inwentaryzacją przyrodniczą. Odbyły się też spotkania z samorządowcami, a jeszcze tej jesieni planowane są spotkania z mieszkańcami gmin, przez które poprowadzone są wstępne warianty drogi. Oznacza to, że w przyszłości powstanie w woj. kujawsko-pomorskim dodatkowo około 45 km drogi ekspresowej S5 (oraz 45 km w woj. warmińsko-mazurskim).