1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Droga S12 – aktualny stan prac dla odcinków w woj. lubelskim

Droga S12 – aktualny stan prac dla odcinków w woj. lubelskim

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-11-14
Droga S12 – aktualny stan prac dla odcinków w woj. lubelskim
Tak wygląda obecna droga krajowa nr 12 pomiędzy Piaskami i Dorohuskiem. W przyszłości jej funkcję ma przejąć ekspresowa trasa S12. Zdjęcia: GDDKIA
Jedną z największych inwestycji drogowych Lubelszczyzny będzie w najbliższych latach realizacja drogi ekspresowej S12. Obecnie w przetargu są trzy odcinki trasy S12 Piaski - Dorohusk o długości ponad 55 km. Drogowcy deklarują podpisanie umów w 2023 roku. Z kolei wykonawca obwodnicy Chełma czeka na decyzję ZRID, bo po jej wydaniu rozpocząć prace w terenie.

Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie liczyć ok. 75 km. Oto jak wygląda stan realizacji trasy S12:

Obwodnica Chełma – wkrótce roboty w terenie

Kolejnym odcinkiem, który zostanie zrealizowany w ciągu drogi S12, będzie obwodnica Chełma o długości ok. 13,6 km. GDDKIA wyłoniła już w przetargu wykonawcę prac. Obecnie Lubelski Urząd Wojewódzki prowadzi postępowanie dotyczące wydania decyzji ZRID. Uzyskanie tej decyzji umożliwi rozpoczęcie robót w terenie.

 

S12 Piaski – Dorohucza, Dorohucza – Chełm i Chełm – Dorohusk w przetragu

W połowie listopada poznaliśmy oferty złożone w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S12 pomiędzy Chełmem a Dorohuskiem (granica z Ukrainą). Na realizację 23 kilometrowego odcinka drogowcy wydadzą co najmniej 1 mld zł. Pisaliśmy o tym tutaj:

Budowa S12 Chełm – Dorohusk: Intercor z najniższą ofertą- za 1 mld zł

Mapa drogi ekspresowej S12 Piaski - Chełm - Dorohusk
Mapa drogi ekspresowej S12 Piaski - Chełm - Dorohusk. Mapa: GDDKIA


Trwają także przetargi na budowę kolejnych dwóch odcinków drogi ekspresowej S12: Piaski - Dorohucza i Dorohucza - Chełm o łącznej długości ok. 32,3 km. Otwarcie ofert planowane jest w tym roku a podpisanie umów w 2023 r. Zabraknie jednak krótkiego odcinka w rejonie miejscowości Dorohucza.

- Z pierwotnych planów, po wykonaniu badań geologicznych, wyłączyliśmy odcinek o długości ok. 5,7 km na ich połączeniu. W rejonie planowanego węzła Dorohucza stwierdzono bowiem pod warstwą ziemi odpady przemysłowe, które nie były zinwentaryzowane. Podjęliśmy decyzję o ominięciu składowiska. Wiązać się to będzie ze zmianą przebiegu trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe, opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej. To najkrótsza droga do realizacji tego fragmentu trasy i połączenia z sąsiednimi odcinkami – tłumaczą przedstawiciele lubelskiego oddziału GDDKIA

Trasa pomiędzy Piaskami i Chełmem w całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo. 

Pierwszy odcinek (ok. 9,8 km) to przedłużenie istniejącej obwodnicy Piask. Trasa przebiegać będzie przez tereny gmin Piaski i Trawniki w powiecie świdnickim i tymczasowo będzie się kończyć na skrzyżowaniu z drogą powiatową łącząca Pełczyn na DK12 z Trawnikami. Do czasu zakończenia prac na wysokości węzła Dorohucza kierowcy będą korzystać z objazdu obecną DK12 i za kanałem Wieprz - Krzna wjadą na S12. Dorohucza - Chełm to drugi odcinek, na którego realizację trwa przetarg. Trasa o długości ok. 22,5 km przebiegać będzie przez tereny gminy Trawniki w powiecie świdnickim oraz gmin Siedliszcze i Chełm w powiecie chełmskim. Za Stołpiem połączy się z obwodnicą Chełma.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S12 Jak dojadę - Chełm