Duża rozpiętość cen w przetargu na projekt rozbudowy A2 Łódź – Warszawa
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-04-04
Osiem firm chce wykonać projekt rozbudowy autostrady A2 Łódź – Warszawa. Są to:
- Europrojekt Gdańsk S.A - 22 839 224, 25 zł
- DATABAUT Sp. z o.o. - 25 473 300, 00 zł
- Transprojekt Gdański Sp. z o.o. - 25 768 500, 00 zł
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 28 278 130, 50 zł
- IVIA S.A - 33 898 800, 00 zł
- Dar Al.- Handasah Consultants – 38 724 867, 36 zł
- Mosty Katowice – 45 936 502, 50 zł
- Trakt Sp. z o.o. Sp. k. - 58 421 986, 50 zł.
Siedem ofert mieści się w budżecie drogowców, a jedna ją przekracza. Oferty będą teraz badane i w drugiej połowie roku powinniśmy poznać wykonawcę.
- Przed nami teraz niełatwe zadanie, różnice w poziomie cen złożonych ofert, od najtańszej do najdroższej, sięgają aż 256 procent. Może to wynikać z bardzo skomplikowanego procesu przygotowania inwestycji. Aby wybrać najkorzystniejszą z ofert, wymaga to od nas dokładnego i starannego ich sprawdzenia – zaznaczają drogowcy.
Zarówno dla województwa łódzkiego i mazowieckiego zostały już opracowane zostały elementy koncepcji programowej dla poszerzenia autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu na długości ok. 89 kilometrów. Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. To zwiększy przepustowość trasy oraz ułatwi szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Po opracowaniu projektu drogowcy będą mogli ogłosić przetarg na budowę. Inwestycja prowadzono jest w systemie tradycyjnym: najpierw prace projektowe i osobno budowlane. Rozbudowa będzie prowadzona przy zachowaniu ruchu na autostradzie.