Duży remont na A4 Katowice - Kraków już pod koniec sierpnia
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-06-07
Na przełomie sierpnia i września br. koncesjonariusz A4 Katowice – Kraków zapowiada rozpoczęcie wymiany nawierzchni jezdni autostrady. Wymianie nawierzchni towarzyszyć będzie remont wiaduktów.
Aktualne utrudnienia na autostradzie A4
- Od połowy trzeciego kwartału tego roku Stalexport Autostrada Małopolska prowadzić będzie wymianę nawierzchni koncesyjnego odcinka A4. Inwestycja realizowana będzie w sprawdzony, możliwie najbardziej komfortowy dla kierowców sposób – na krótkich odcinkach, z zachowaniem dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Właściwe utrzymanie infrastruktury odcinka A4 Katowice-Kraków, m.in. nawierzchni i obiektów inżynieryjnych (w tym mostów i wiaduktów), wynika nie tylko z obowiązujących przepisów, ale również z zapisów Umowy Koncesyjnej, która nakłada na nas obowiązek przekazania autostrady stronie publicznej w roku 2027 w doskonałym stanie technicznym, tzn. takim, który nie będzie wymagał remontów i modernizacji przez kolejne lata – informuje Rafał Czechowski, rzecznik prasowy SAM S.A.
Pierwsze prace związane z remontem nawierzchni autostrady rozpoczną się na przełomie sierpnia i września br., na odcinku pomiędzy Miejscami Obsługi Podróżnych w Kępnicy/Zastawiu a węzłem Balin (od km 362 do km 369). Docelowo roboty obejmą wymianę nawierzchni obu jezdni autostrady, od węzła Murckowska w Katowicach do węzła Balice (od km 340 do km 401). Kolejność wykonania prac na poszczególnych odcinkach będzie uzgadniana z wykonawcą.
Rozbudowa czy budowa autostrady A4 z Wrocławia. GDDKIA przesuwa termin podjęcia decyzji
Obok wymiany nawierzchni i przywrócenia jej nośności w wymagających tego lokalizacjach, prace obejmą także roboty towarzyszące: wymianę barier ochronnych na wybranych odcinkach, remont elementów odwodnienia czy odtworzenie oznakowania poziomego.
W ramach remontu mostów naprawione zostaną m.in.: konstrukcja nośna, urządzenia dylatacyjne, łożyska mostowe, gzymsy i chodniki, betonowe bariery ochronne i zabezpieczenie antykorozyjne. To z kolei poprawi nie tylko bezpieczeństwo i komfort użytkowania wiaduktów, ale także ich estetykę.
Prace związane z wymianą nawierzchni i remontem obiektów mostowych prowadzone będą do końca 2026 roku. Wykonawcą robót jest PAVIMENTAL Polska Sp. z o. o. z Trzebini. Wartość kontraktu to ponad 422 miliony złotych netto.