DW967: Obwodnica Gdowa otwarta
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2014-08-09
Na obwodnicę Gdowa czekali zarówno mieszkańcy jak i kierowcy. Dzięki obwodnicy w ciągu DW967, zmniejszy się ruch w mieście, połączone zostały drogi wojewódzkie nr 967 i 966 a kierowcy zyskali szybkie i bezpieczne połączenie z drogami krajowymi - DK75 oraz DK4 i DK7.
Dotychczas w centrum Gdowa (woj. małopolskie) krzyżowały się dwie drogi wojewódzkie: nr 966 i nr 967, prowadzące m.in do terenów inwestycyjnych oraz pośrednio do miejscowości Wieliczka, Łapanów, Limanowa oraz Myślenice i Bochnia.
Obwodnica Gdowa ETAP I o długości około 2.7 km powstała w ciągu DW967 przecinając DW966 oraz drogi niższych kategorii. Zasadniczym celem jej budowy było wyprowadzenie ruchu z miejscowości i lepsze skomunikowanie województwa małopolskiego. Warto zaznaczyć, że obwodnica Gdowa będzie miała rzadko spotykaną w Polsce "cichą nawierzchnię" ( tzw. porowatą). Jest to nie tylko sposób na obniżenie hałasu, ale również zwiększenie bezpieczeństwa, ponieważ taki asfalt pochłania wodę.
Obwodnica Gdowa powstała przy współudziale środków unijnych. Całkowita wartość projektu to prawie 40 mln zł. Z czego prawie 29 mln to dofinansowanie z Unii Europejskiej, a pozostałe ponad 11 mln to kwota pochodząca z budżetu województwa.
- Otwieramy dziś kolejną z dwunastu obwodnic, wybudowanych w ostatnich latach przez województwo. Koszt budowy wszystkich to 680 mln złotych - ogromna kwota, która rozwinęła infrastrukturę drogową w Małopolsce. Obwodnica Gdowa to nie tylko odciążenie centrum, to także otwarcie nowych możliwości dla firm, chcących inwestować w Małopolsce i tworzących miejsca pracy. Dlatego też chcemy kontynuować rozbudowę drogi w kolejnym etapie, aby jeszcze lepiej skomunikować tę część Małopolski i ułatwiać życie mieszkańcom - mówił podczas otwarcia Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego.
Obwodnica Gdowa ETAP I o długości około 2.7 km powstała w ciągu DW967 przecinając DW966 oraz drogi niższych kategorii. Zasadniczym celem jej budowy było wyprowadzenie ruchu z miejscowości i lepsze skomunikowanie województwa małopolskiego. Warto zaznaczyć, że obwodnica Gdowa będzie miała rzadko spotykaną w Polsce "cichą nawierzchnię" ( tzw. porowatą). Jest to nie tylko sposób na obniżenie hałasu, ale również zwiększenie bezpieczeństwa, ponieważ taki asfalt pochłania wodę.
Obwodnica Gdowa powstała przy współudziale środków unijnych. Całkowita wartość projektu to prawie 40 mln zł. Z czego prawie 29 mln to dofinansowanie z Unii Europejskiej, a pozostałe ponad 11 mln to kwota pochodząca z budżetu województwa.
- Otwieramy dziś kolejną z dwunastu obwodnic, wybudowanych w ostatnich latach przez województwo. Koszt budowy wszystkich to 680 mln złotych - ogromna kwota, która rozwinęła infrastrukturę drogową w Małopolsce. Obwodnica Gdowa to nie tylko odciążenie centrum, to także otwarcie nowych możliwości dla firm, chcących inwestować w Małopolsce i tworzących miejsca pracy. Dlatego też chcemy kontynuować rozbudowę drogi w kolejnym etapie, aby jeszcze lepiej skomunikować tę część Małopolski i ułatwiać życie mieszkańcom - mówił podczas otwarcia Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego.