Dwa przetargi na A2 Łódź – Warszawa, najpierw projekt potem ruszy budowa
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-05-09
- Autostradę A2 Łódź - Warszawa planujemy poszerzyć w systemie tradycyjnym. Taki jest jeden z wniosków po przeprowadzonych w I kwartale br. konsultacjach rynkowych. Realizacja w tej formule pozwoli na optymalne przygotowanie się do budowy oraz ograniczenie ryzyka związanego z cenami materiałów i usług na rynku – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowe 170 km autostrady A2 na wschód od Warszawy. A2 Łódź – Warszawa będzie rozbudowana
W pierwszej kolejności ruszy przetarg na przygotowanie kompletnego projektu budowlanego. Drogowcy planują ogłosić go w te wakacje. Zadanie obejmie opracowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych zgód i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Sama dokumentacja będzie dotyczyła rozwiązań technicznych dla rozbudowy A2 o dodatkowe pasy ruchu oraz działań usprawniających organizację ruchu na istniejącej sieci drogowej w czasie rozbudowy autostrady. Po opracowaniu projektu drogowcy rozpoczną poszukiwanie wykonawcy rozbudowy A2.
Autostrady w Polsce. Gotowe A4 i wkrótce A1, w budowie A2 i A18
- Realizacja inwestycji w systemie tradycyjnym zagwarantuje nam zarówno spójność rozwiązań projektowych, jak i optymalne przygotowanie się do podziału inwestycji na odcinki realizacyjne. Pozwoli także potencjalnym wykonawcom na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i złożenie ofert, które będą uwzględniały przewidywalny poziom cen materiałów i usług oraz ewentualne ryzyka. System tradycyjny to także możliwość odpowiedniego zaplanowania organizacji całej budowy i kompleksowego zastosowania przyjętych rozwiązań technologicznych. Rozbudowa autostrady pod ruchem to wielkie przedsięwzięcie, dlatego rozpoczęcie prac od przygotowania projektu pozwoli na zminimalizowanie ewentualnych ryzyk – zaznaczają przedstawiciele GDDKIA.
Mapa z przewidzianym do rozbudowy odcinkiem autostrady A2 Łódź - Warszawa. Mapa: GDDKIA
Poszerzenie autostrady A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą o dodatkowe pasy ruchu będzie pierwszym, na taką skalę, tego rodzaju projektem realizowanym pod ruchem. W miejscu szerokiego pasa zieleni pomiędzy jezdniami, na długości ok. 89 km, powstaną dodatkowe pasy ruchu.
Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. To zwiększy przepustowość trasy oraz ułatwi szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.