Dwujezdniowa DK75 Brzesko - Nowy Sącz. Przetarg projektuj i buduj w 2023 r.
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-05-10
Dwujezdniowa DK75 Brzesko - Nowy Sącz podzielona jest na dwa odcinki realizacyjne:
- odcinek I - drugi etap łącznika brzeskiego z A4 to jednocześnie zachodnia obwodnica Brzeska. 23 września 2021 r. złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zakończenie budowy ma nastąpić w 2024 r.
- odcinek II - Brzesko - Nowy Sącz, wniosek o wydanie DŚU złożony 27 września 2021 r. Trwa weryfikacja złożonych dokumentów przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Krakowie.
Przetargi drogowe w toku. Będą umowy na nowe drogi ekspresowe
Do wniosku o uzyskanie DŚU drogowcy dołączyli trzy warianty przebiegu drogi:
- C jako wariant najkorzystniejszy na bazie wyników analizy wielokryterialnej, w tym pod względem technicznym;
- A jako wariant alternatywny, który uzyskał najwyższą ocenę w kryterium społecznym;
- F jako najkorzystniejszy ze względów środowiskowych.
Kiedy budowa S52 Bielsko Biała - Głogoczów
Sądeczanka - mapa przebiegu wariantów trasy DK75 Brzesko - Nowy Sącz. Mapa: GDDKIA
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (wydawana przez RDOŚ w Krakowie) wskaże ostateczny wariant przebiegu planowanej drogi. To bardzo istotny element w procesie przygotowywania inwestycji.
- Przygotowanie wszystkich dokumentów trwa dużo dłużej niż sama budowa, ale w procesie inwestycyjnym nie można tych etapów pominąć. Prace obejmują przygotowanie m.in. koncepcji programowej, studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego czy wykonanie prac projektowych. Uwzględniają również uzyskanie zgód, przeprowadzenie spotkań informacyjnych z mieszkańcami, uzyskanie decyzji środowiskowej i zezwolenia na realizację – podkreślają drogowcy.
Powstaną szybkie drogi do Zakopanego i Chyżnego. Inwestycje na Zakopiance
Odcinek II Brzesko - Nowy Sącz będzie drogą klasy GP, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu, o długości około 50 km (w zależności od korytarza, długość odcinka waha się od 43,9 do 51,5 km). Dostępność do niej będzie zapewniona poprzez węzły i skrzyżowania z jednoczesnym wyeliminowaniem zjazdów. Jesienią 2021 r. złożony zostanie wniosek o wydanie DŚU dla tej inwestycji. Wszczęcie postępowania na projekt i budowę drogi przewidywane jest w 2023 r.