1. Strona główna
  2. Informacje
  3. GDDKIA podtrzymuje otwarcie tunelu na Ursynowie w II kwartale 2021 r.

GDDKIA podtrzymuje otwarcie tunelu na Ursynowie w II kwartale 2021 r.

  1. Michał Zawadzki
  2. 2021-03-17
GDDKIA podtrzymuje otwarcie tunelu na Ursynowie w II kwartale 2021 r.
Czy GDDKIA dotrzyma słowa i kierowcy pojadą tunelem na Ursynowie w II kwartale tego roku? Zdjęcia: GDDKIA
Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku drogi ekspresowej S2 od zimy cały czas wynosi około 89 proc. To ostatnia brakująca część Południowej Obwodnicy Warszawy, w ramach której powstaje tunel drogowy o długości ponad 2,3 km. Mimo, że wykonawca złożył wniosek o wydłużenie czasu na prace Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych zapewnia, że kierowcy pojadą nim w II kwartale 2021 r.

Pod koniec ubiegłego roku oddano do ruchu 15 km trasy ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów i Warszawa Lubelska. Kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście przez Wisłę po cztery pasy ruchu. Na trasę można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska. Na trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Drugim ograniczeniem jest zakaz poruszania się tym odcinkiem dla samochodów powyżej 3,5 tony. To efekt uzgodnień z władzami miasta Warszawa. W budowie cały czas pozostaje fragment trasy z tunelem na Ursynowie.

Mapa obwodnicy Warszawy z drogą ekspresową S2
Mapa obwodnicy Warszawy, droga ekspresowa S2 - odcinki oddane. Mapa: GDDKIA

Nowe autostrady i drogi ekspresowe – czego możemy oczekiwać w 2021 roku?

Postęp prac na budowie tunelowego odcinka S2

Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy przez zimę nie zmieniło się i wynosi około 89 proc. Mróz przystopował układanie betonowych warstw konstrukcji nawierzchni, ale od tego poniedziałku roboty znów ruszyły. W tunelu pod Ursynowem, w ciągu S2 Południowej Obwodnicy Warszawy, montowane są również betonowe okładziny ścian oraz wyposażenie techniczne obiektu.

Na przełomie lutego i marca ukończono układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa oraz podbudowy z betonu. To umożliwia teraz pracę 24 godziny na dobę przy układaniu docelowej betonowej nawierzchni w tunelu.

- Maszyna i obsługujący nią pracownicy mozolnie wędrują południową nitką tunelu od zachodniego do wschodniego portalu, pracując 24 godziny na dobę. Kombajn do układania nawierzchni przejdzie przez 2300 m południowej nawy tunelu i następnie wjedzie do nawy północnej. Pod koniec stycznia br. położono w niej około 1 km betonowej nawierzchni na połowie szerokości jezdni i teraz położony zostanie brakujący odcinek. Kombajn do układania betonu przejdzie jeszcze raz przez obie nawy, układając nawierzchnię na pozostałej szerokości jezdni – opisują drogowcy.

Budowa tunelu (układanie nawierzchni) w ciągu drogi ekspresowej S2 Południowa Obwodnica Warszawy

Budowa tunelu (układanie nawierzchni) w ciągu drogi ekspresowej S2 Południowa Obwodnica Warszawy. Zdjęcia: GDDKIA

Zakończono prace konstrukcyjne związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego. Kontynuowane są prace związane z budową podwaliny i montażem okładzin ścian tunelu. Betonowe panele okładzin zamontowano na długości ok. 900 m. Do ścian szczelinowych w tunelu mocowane są kolejne uchwyty montażowe, a na murach przy wlotach do tunelu stelaż, na którym zamocowane zostaną okładziny akustyczne. Pod sufitem montowane są oprawy oświetleniowe oraz realizowane są prace teletechniczne związane z trasowaniem instalacji monitoringu i systemów ostrzegawczych. Wykonawca montuje również system nagłośnienia. W niszach alarmowych układana jest kostka betonowa. Trwa montaż drzwi do pomieszczeń technicznych w tunelu. Pod sufitem zamontowano wentylatory strumieniowe.

Na powierzchni, na obu węzłach trwa montaż wypełnień ekranów akustycznych, a na obiektach mostowych wykonywane są roboty wykończeniowe. Przy al. KEN, ul. Rosoła oraz na odcinku Rosoła - Cynamonowa wykonywane są roboty drogowe i brukarskie.

W budynku, w którym będzie się mieściło Centrum Zarządzania Tunelem, a docelowo także Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem, rozpoczęto montaż wyposażenia. Finiszują prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu.

GDDKIA nadal podtrzymuje termin udostępnienia tunelu na II kwartał

Odcinek na Ursynowie to ostatni brakujący fragment Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu S2

Odcinek na Ursynowie to ostatni brakujący fragment Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu S2. Zdjęcia: GDDKIA

Koronawirus opóźni budowę tunelu na S2 Południowej Obwodnicy Warszawy?

Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy wydłużono czas na ukończenie robót do końca marca 2021 r. Powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz proces zawierania umów z gestorami sieci. Drogowcy cały czas zapewniają, że kierowcy pojadą tunelem w II kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S2 Jak dojadę - Warszawa