Gigantyczne korki na A4 pod Wrocławiem – to dopiero pierwszy tydzień remontu
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-05-24
Mija pierwszy tydzień remontu autostrady A4 przy bramkach na PPO Karwiany w kierunku Katowic. Prowadzone prace są dla kierowców olbrzymim wyzwaniem, bo w związku z zamknięciem kawałka A4-ki w kierunku Katowic tworzą się gigantyczne korki. Zamknięte zostały trzy bramki w kierunku Katowic (nr 11, 12, 13), a do dyspozycji kierowców są dwie bramki (nr 9, 10). Na ten etap robót przewidziano około 2 tygodnie. Ruch odbywa się dwukierunkowo jezdnią w kierunku Wrocławia, przez co zator ciągnie się kilometrami.
Dzisiaj, od godzin porannych korek miał ponad 10 kilometrów. To wynik wzmożonego ruchu w piątek. Nic nie wskazuje na to by sytuacja miała się poprawić...
Zamknięte bramki, objazdy i korki - remont autostrady A4 pod Wrocławiem
Przypominamy, że dla aut osobowych zalecany jest objazd:
Rozpoczyna się na węźle Wrocław Południe, gdzie kierowcy zjeżdżają z autostrady A4 na drogę ekspresową S8 (dalej drogę krajową nr 8) w kierunku Kłodzka. Następnie należy skręcić w drogę wojewódzką 346 (kierunek Oława) i dalej w drogę wojewódzką 395 (kierunek Wrocław). Drogą wojewódzką 395 kierowcy dojadą do węzła autostradowego Wrocław Wschód. Taka sama trasa zalecanego objazdu obowiązuje dla przeciwnego kierunku ruchu.
Objazd autostrady A4 koło Wrocławia dla aut poniżej 3,5 t - remont PPO Karwiany powoduje olbrzymie korki. Mapa: GDDKIA
Remont autostrady A4 pod Wrocławiem potrwa do końca czerwca. W kolejnym etapie remontu A4 Wrocław - Katowice rozpoczną się prace w woj. opolskim. Prace obejmą jezdnię w kierunku Katowic pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle (w okolicach Góry św. Anny).
Autostrada A4 w województwie dolnośląskim to najstarszy odcinek autostrady w Polsce. Wybudowany został w latach 30. XX wieku. Autostrada A4 na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad. W szczególności nie posiada pasa awaryjnego (pas awaryjny występuje tylko na krótkich odcinkach), a geometria węzłów w wielu przypadkach nie jest dostosowana do standardów autostradowych. Ponadto na autostradzie brakuje Miejsc Obsługi Podróżnych. Z roku na rok wzrasta natężenie ruchu, które momentami dochodzi do 100 tys. pojazdów na dobę. Podczas wypadków, kolizji lub awarii tworzą się wielokilometrowe zatory drogowe.
Odcinek A4-ki Wrocław - Krzyżowa planowany jest do budowy lub rozbudowy:
Umowa na analizę dla rozbudowy A4 Wrocław – Krzyżowa podpisana