Jest umowa na budowę ostatniego odcinka S7 w Małopolsce
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-02-09
Odcinek Miechów - Szczepanowice jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy ekspresowej S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:
- S7 Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km – w realizacji
- S7 Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km – podpisana umowa
- S7 Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km – w realizacji
- S7 Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km – po zerwaniu umowy z wykonawcą ponownie w przetargu
Podpisana umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 od Miechowa do Szczepanowic obejmuje ostatni i najkrótszy fragment trasy S7 na północ od Krakowa o długości 5,33 km. Od północy ten odcinek S7 połączony zostanie z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka Moczydło - Miechów, natomiast od południa z węzłem Szczepanowice, budowanym z kolei w ramach odcinka Szczepanowice - Widoma.
Północna Obwodnica Krakowa: Wykonawca S52 Modlnica - Zielonki przejmuje budowę
Mapa drogi ekspresowej S7 w woj. małopolskim odc. Miechów - Szczepanowice. Mapa: GDDKIA
Sypie się realizacja drogi S7 z Krakowa i Warszawy. Opóźnienia, plany i budowa S7 Gdańsk – Chyżne
Zgodnie z kontraktem konsorcjum ma 36 miesięcy na zrealizowanie zadania. Do czasu robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). W tym czasie wykonawca ma zaprojektować dwujezdniową drogą ekspresową S7 o długości ok. 5,33 km od węzła Miechów do węzła Szczepanowice wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Następnie wykonawca będzie musiał uzyskać w imieniu i na rzecz zamawiającego wymagane prawem m.in. opinie, zezwolenia i decyzje niezbędne do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przystąpi do prac budowlanych. Oprócz realizacji drogi ekspresowej przebudowane będą istniejące drogi kolidujące, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. Wzniesione zostanie pięć wiaduktów, w tym jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt.
Obecnie prace prowadzone sa na budowie dwóch odcinków: Moczydło - Miechów i Szczepanowice - Widoma. Pierwszymi kilometrami nowej trasy pojedziemy jeszcze w tym roku. Niestety, w ubiegłym roku GDDKIA zerwała umowę na budowę odcinka wylotowego z Krakowa tj. Kraków - Widoma. Trwa procedura przetargowa na wybór nowego wykonawcy prac. Oznacza to, że data oddania drogi ekspresowej S7 – wylotówki z Krakowa w kierunku Warszawy to cały czas wielka niewiadoma.
Rośnie estakada na S7 Szczepanowice – Widoma. To najbardziej zaawansowany odcinek S7 z Krakowa
Dotychczas budowa S7 zakończyła się na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego. Zaawansowana jest budowa nowych odcinków na północy woj. mazowieckiego:
W tym roku S7 Warszawa – Gdańsk dłuższa o nowe odcinki. Raport z budowy S7 Napierki – Płońsk
Przypominamy, że w 2021 roku drogowcy planują otworzyć zaledwie pięć odcinków drogi ekspresowej S7 o długości ponad 83 km. Złożą się na to fragmenty:
- S7 Mława - Strzegowo (21,5 km),
- S7 Strzegowo - Pieńki (22 km),
- S7 Pieńki - Płońsk (13,8 km),
- S7 Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca (7,9 km),
- S7 Szczepanowice - Widoma (13,1 km).
Droga ekspresowa S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju.