Na S7, wylotówce Warszawa - Kraków, funkcjonują już wszystkie węzły drogowe
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-10-31
Węzeł Tarczyn Północ na drodze S7 Warszawa – Grójec otwarty
- Udostępniliśmy do ruchu połączenie S7 z drogą wojewódzką nr 876, czyli węzeł Tarczyn Północ, który ułatwi dojazd do drogi ekspresowej mieszkańcom okolicznych miejscowości powiatu piaseczyńskiego – poinformowała Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kiedy S7 Warszawa – Kraków i dalej na południe?
Oznacza to, że na nowym odcinku drogi ekspresowej S7 z Warszawy w kierunku Krakowa funkcjonują już wszystkie węzły drogowe.
Przypomnijmy, od maja kierowcy mogą poruszać się ciągiem głównym drogi S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn na zasadzie przejezdności, w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na odcinku ponad 17-kilometrów trasy. Odcinek połączył oddane wcześniej odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca. Dzięki temu, teraz trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko, a dwujezdniową drogą dojedziemy do położonej blisko 230 km dalej granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. W kolejnym etapie udostępniono węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskały węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe.
Nowy węzeł na S7 Warszawa – Kraków. Łatwiejszy dojazd dla Piaseczna i okolic
Droga ekspresowa S7 na odc. Lesznowola - Tarczyn w pełni przejezdna ze wszystkim węzłami
Zdjęcia: GDDKIA
S7 z Warszawy z ograniczeniem prędkości
Nadal obowiązuje ograniczenie prędkości na S7 do 100 km/h, bo wykonawca kontynuuje prace poza ciągiem głównym jezdni. Trwa budowa dróg serwisowych, lokalnych oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo. Dobiegają końca roboty związane z ogrodzeniem drogi ekspresowej. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. Po ich zakończeniu i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, trasa zyska status drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością do 120 km/h.
Na tym jednak nie koniec inwestycji, bo przewidziany jest jeszcze remont dotychczasowego przebiegu DK7, 17 km od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu, zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.
Na S7 Lesznowola - Tarczyn nadal trwa budowa MOP-ów, dróg bocznych. W ostatnim etapie ruszy remont DK7
Zdjęcia: GDDKIA
Na tą warszawską ekspresówkę kierowcy czekają od lat. GDDKIA szuka wykonawcy
Budowa drogi S7 Warszawa – Grójec obejmowała trzy odcinki
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:
- S7 Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
- S7 Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, udostępniona do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
- S7 Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Droga ekspresowa S7 Warszawa - Grójec to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.
Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa – Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków o łącznej długości 29,3 km wynosi ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji ponad 2,1 mld zł.
S7 Warszawa - Grójec w pełni przejezdna od maja 2023 r. Zdjęcia: GDDKIA