Ponad 100 km drogi S6 w przetargach. Za budowę S6 GDDKIA zapłaci dużo mniej niż planowała
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-01-26
Otwarcie ofert na S6 Bobrowniki – Skórowo
W przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 między Bobrownikami a Skórowem (jeden z trzech odcinków między Słupskiem a Lęborkiem) wpłynęło sześć ofert. Najniższą, na kwotę ok. 283,2 mln zł, złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner). Drugą w kolejności cenowej była oferta Budimexu – prawie 303,3 mln zł. Przypominamy, ze na realizację zamówienia drogowcy zaplanowali 530 mln zł.
- Wszyscy oferenci zadeklarowali maksymalne wydłużenie gwarancji jakości i skrócenie terminu realizacji kontraktu. Oferty będą teraz analizowane pod kątem formalnym i merytorycznym – informuje GDDKIA.
Zadanie polega na zaprojektowaniu i budowie dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między węzłami Bobrowniki i Skórowo o długości ok. 13 km z dwoma węzłami drogowymi (Rzechcino i Skórowo) oraz infrastrukturą towarzyszącą.
To nie jedyny przetarg w którym oferty firm wykonawczych są dużo tańsze od kosztorysu GDDKIA. Podobna sytuacja jest niemal przy każdym otwarciu ofert.
Najniższą cenę za dobudowę drugiej jezdni S6 obwodnicy Słupska zaoferował Strabag - ponad 128 mln zł
W 2020 roku drogowcy ogłosili przetargi na siedem odcinków drogi ekspresowej S6 o łącznej długości ok. 104 km. Są to:
- S6 druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),
- S6 koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),
- S6 Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),
- S6 Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km),
- S6 Leśnice – Bożepole Wielkie (22 km),
- S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej w podziale na dwa zadania: Chwaszczyno - Żukowo (ok. 16,3 km) i Żukowo - Gdańsk Południe (ok. 16 km) wraz z obwodnicą Żukowa (ok. 7 km klasy GP).
Mapa odcinków realizacyjnych drogi ekspresowej S6 Gdańsk - Słupsk. Mapa: GDDKIA
W tym roku przetargi na S6 Słupsk - Koszalin
W kolejce na ogłoszenie przetargów czekają jeszcze odcinki trasy S6 od Koszalina do obwodnicy Słupska.
- S6 koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa - początek obwodnicy Sławna 22,3 km,
- S6 obwodnica Sławna 9,5 km
- S6 koniec obwodnicy Sławna - obwodnica Słupska 14,4 km.
Jak informuje GDDKIA, obecnie kończy się sporządzanie projektów budowlanych i wykonawczych. Ogłoszenie przetargów planowane jest na trzeci kwartał 2021 r. Będą to ostatnie zlecane do realizacji fragmenty ekspresowej arterii Pomorza.
Kto dokończy obwodnicę Koszalina i Sianowa w ciągu S6?
W budowie S6 na zachód od Gdyni
Przypominamy, że w budowie w województwie pomorskim są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 42 km:
- S6 Bożepole Wielkie – Luzino (ok. 10 km)
- S6 Luzino – Szemud (ok. 10 km)
- S6 Szemud – Gdynia (ok. 21 km)
Prace są już za półmetkiem, ale GDDKIA nie potwierdza informacji, że odcinki zostaną otwarte w tym roku. Najprawdopodobniej ich budowa potrwa do 2022 roku, a w tym roku zapewniona będzie przejezdność jedynie na niektórych fragmentach.
Droga ekspresowa S6 docelowo będzie liczyć około 345 km i będzie główną arterią drogową Wybrzeża relacji wschód – zachód. S6 przebiegać będzie równolegle do Wybrzeża, przez województwo zachodniopomorskie i pomorskie, łącząc największe miasta na północy Polski: Szczecin, Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk, Gdynię i Gdańsk. Od niej odbijać będą drogi obsługujące tereny turystyczne nad morzem Bałtyckim. S6 usprawni komunikację pomiędzy polskimi portami morskimi w Świnoujściu, Szczecinie i Trójmieście.
Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. Wtedy, łącznie z już istniejącymi odcinkami, będziemy mieli blisko 200 km ekspresówki.