1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Nowa Zakopianka Rdzawka – Nowy Targ wychodzi z ziemi

Nowa Zakopianka Rdzawka – Nowy Targ wychodzi z ziemi

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-03-25
Nowa Zakopianka Rdzawka – Nowy Targ wychodzi z ziemi
Pod koniec 2023 r. kierowcy pojadą nowym odcinkiem Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ. Zdjęcia: luty 2021 r. GDDKIA
Zima nie zatrzymała prac przy budowie nowej Zakopianki pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. Roboty ruszyły pod koniec czerwca 2020 r. i już widać wyraźnie zarys trasy oraz wychodzące z ziemi obiekty mostowe. Powstająca w nowym śladzie ponad 16 kilometrowa droga klasy GP umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.

Wraz z wiosną rozkręcają się prace na budowie Zakopianki na odcinku DK47 Rdzawka - Nowy Targ. Obecnie trwają zbrojenia i betonowanie ław fundamentowych, podpór obiektów mostowych oraz roboty ziemne. PO zimie zaawansowanie prac budowlanych wynosi 8,5%. Nową, wygodną drogą kierowcy pojadą jesienią 2023 r.

Budowa obiektów mostowych w ciągu Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ

Budowa obiektów mostowych w ciągu Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ. Zdjecia: marzec 2021 r. GDDKIA

Zadanie obejmuje budowę drogi krajowej nr 47 Rabka Zdrój – Zakopane na odcinku Rdzawka – Nowy Targ od ok. km 5+064,20 do km 21+200 (dwujezdniowa droga klasy GP o długości 16,136 km). Projektowana droga przebiega w nowym śladzie, zaplanowano 4 bezkolizyjne węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe, 22 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, estakady), przebudowane będą drogi lokalne, drogi dojazdowe i poprzeczne, umożliwiające połączenie z istniejącą siecią dróg lokalnych. Najdłuższy wiadukt tej trasy, który powstanie w Nowym Targu, będzie miał 850 m długości, a drugi co do wielkości w miejscowości Lasek będzie miał prawie 690 m długości. Różnica poziomów pomiędzy początkiem odcinka i węzłem Nowy Targ Południe będzie wynosiła 190 metrów.

Umowa na realizację DK47 pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem w trybie „projektuj i buduj” została podpisana we wrześniu 2018 r. z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych „INTERCOR”. Koszt inwestycji to ponad 880 mln zł. Zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetu państwa.

Realizowana DK47 Rdzawka – Nowy Targ połączy się z oddaną do ruchu trasą z Chabówki do Rdzawki i będzie przedłużeniem budowanej S7 Lubień - Rabka Zdrój. O postępach prac na S7 Lubień – Rabka pisaliśmy tutaj:

Na Zakopiankę z tunelem poczekamy do 2022 roku

W efekcie prowadzonych prac na Zakopiance połączony zostanie Kraków z Nowym Targiem, na całym przebiegu, drogą dwujezdniową. Ma to kluczowe znaczenie ze względu na czas przejazdu i bezpieczeństwo ruchu dla wszystkich osób wyjeżdżających z różnych regionów kraju na Podhale i pod Tatry.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Nowy Targ