Odcinki S17 Zamość – Hrebenne weszły w ważny etap. Od budowy dzieli jej jedna decyzja
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-10-02
Wszystkie informacje od budowie S17:
Budowa i wykonawcy trasy S17 Zamość - Hrebenne
S17 Zamość - Tomaszów Lubelski
S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne
S17 Piaski - Hrebenne - odcinki w przetargu i przygotowaniu
Budowa i wykonawcy trasy S17 Zamość - Hrebenne
W przyszłym roku powinny ruszyć prace dla odcinków drogi ekspresowej S17 na trasie Zamość – Hrebenne z wyłączeniem oddanej do ruchu obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.
Jest pierwszy odcinek ekspresowej S17 na trasie Piaski – Hrebenne
W ramach inwestycji powstanie 36 km fragment drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym - dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi. Powstaną obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz infrastruktura związana z ochroną środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne.
Ponad 18-kilometrowy odcinek trasy S17 od Zamościa do Tomaszowa Lubelskiego wybuduje firma Kolin za kwotę 822,5 mln zł. Z kolei za realizację ponad 17 km drogi S17 od Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego odpowiada firma Budimex. Wartość umowy to 598,2 mln zł.
Nie będzie obwodnicy Warszawy. Budowa S17 odpływa w czasie
S17 Zamość - Tomaszów Lubelski
Odcinek S17-ki od węzła Zamość Południe do węzła Tomaszów Lubelski Północ będzie liczył 18,5 km i przebiegać będzie wzdłuż obecnej DK17 po jej wschodniej stronie. Za węzłem Zamość Południe nowa trasa ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice oraz Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego. Planowanych jest 21 obiektów inżynierskich, w tym m.in. pięć mostów, 12 wiaduktów, kładka dla pieszych oraz siedem przejść dla zwierząt dużych i średnich.
Obecną DK17 Zamość - Hrebenne zastąpi droga ekspresowa S17.
Zdjęcia: GDDKIA
S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne
Ten fragment trasy S17 będzie liczył 17,5 km. Rozpocznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przetnie obecną drogę krajową i pobiegnie po jej zachodniej stronie. Ominie Lubyczę Królewską i dalej poprowadzona będzie w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego. Planowanych jest 13 obiektów inżynierskich, w tym osiem wiaduktów i dwa mosty oraz przejścia dla zwierząt.
S17 Piaski - Hrebenne - odcinki w przetargu i przygotowaniu
Wspomniane odcinki Zamość – Hrebenne to część realizowanej około 125 km drogi ekspresowej między Piaskami a granicą państwa w Hrebennem. Kierowcy korzystają już z dwujezdniowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Obecnie na etapie realizacji w systemie Projektuj i buduj są cztery odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego.
Ważny etap dla budowy S17 Zamość Wschód – Zamość Południe
W sierpniu br. złożono wniosek o wydanie decyzji ZRID dla odcinka S17 Zamość Wschód - Zamość Południe. Z kolei dla odcinków Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica, Izbica – Zamość Sitaniec drogowcy analizują obecnie oferty złożone w przetargu.
Na etapie prac przygotowawczych są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem: Łopiennik – Krasnystaw (ok. 9,5 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (ok. 12 km). - W styczniu ubiegłego roku złożyliśmy wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji środowiskowej, przedstawiając preferowane warianty przebiegu drogi. Procedura jest w toku – przypominają drogowcy.
Mapa drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne, odcinki w przetargu i realizacji
Mapa: GDDKIA