1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Południowa wylotówka Warszawy S7 Lesznowola – Tarczyn ponownie w przetargu

Południowa wylotówka Warszawy S7 Lesznowola – Tarczyn ponownie w przetargu

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-12-22
Południowa wylotówka Warszawy S7 Lesznowola – Tarczyn ponownie w przetargu
GDDKIA ponownie szuka wykonawcy, który wybuduje odc. drogi S7 Lesznowola - Tarczyn. Zdjęcia: GDDKIA
Realizacja drogi ekspresowej S7 – południowego wylotu z Warszawy trwa od kilku lat. Zgodnie z harmonogramem, z około 29 kilometrowego fragmentu Warszawa – Grójec dostaniemy jedynie 8 km odcinek Grójec – Tarczyn. Odcinki S7 Tarczyn - Warszawa powstaną dużo później niż przewidywano. Powód: problemy z wykonawcami. Dla odcinka Lesznowola – Tarczyn dopiero rusza ponowny przetarg. Kiedy kierowcy pojadą drogą ekspresową S7 z Warszawy w stronę Krakowa?

Nowy przetarg na S7 Lesznowola – Tarczyn

Po odstąpieniu od umowy z firmą IDS-BUD, drogowcy ponownie wybierają wykonawcę, który zaprojektuje i wybuduje drugi z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy - fragment drogi S7 od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ.

- Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - ZRID (w tym decyzji zamiennych), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. Przypomnijmy, że poprzedni wykonawca, z którym 2 października br. rozwiązaliśmy umowę, po upływie 30 proc. czasu na ukończenie zadania, zrealizował zaledwie 6,3 proc. prac. – wyjaśniają przedstawiciele GDDKIA.

Jakie nowe drogi w 2021 roku? Przybędzie ponad 300 km dróg ekspresowych?

29 kilometrów trasy S7 i trzy zadania realizacyjne

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:

  • od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,

  • od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,

  • od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Mapa dróg ekspresowych Warszawy. Droga ekspresowa S7 Warszawa - Grójec

Mapa dróg ekspresowych Warszawy. Droga ekspresowa S7 Warszawa - Grójec. Mapa: GDDKIA

S7 Warszawa – Lesznowola ponownie w budowie od lutego 2020 r.

- Na pierwszym odcinku drogi ekspresowej S7, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola, prace idą pełną parą. Umowę podpisaliśmy w lutym 2020 r., a roboty są już zaawansowane w 32 proc. – zapewniają drogowcy. Budowane są nasypy, konstrukcja drogi, zbiornik retencyjny i kanalizacja deszczowa. Ponadto wykonawca prowadzi roboty związane z przebudową kolizji jak i budową obiektów mostowych.

Przypomnijmy, że GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie kontynuuje je nowa firma.

Co z budową S7 na północ od Krakowa? Odcinki w budowie, przetargu i zerwana umowa

S7 Grójec – Tarczyn na finiszu. Ruch po nowych jezdniach S7-ki

Dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. 17 grudnia przełożony został ruch z dróg lokalnych na docelowe jezdnie realizowanej trasy S7. Ta czasowa organizacja ruchu umożliwia wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych, po których do tej pory odbywał się ruch. Zaawansowanie robót sięga 86,5 proc. Prowadzone są prace wykończeniowe. Trwa montaż osłon przeciwolśnieniowych, barier energochłonnych, ekranów, wygrodzenia trasy. Ponadto odbywa się humusowanie i umacnianie poboczy na drogach poprzecznych.

Ruch na S7 Tarczyn – Grójec po 2 pasach w każdym kierunku. Odcinki do Warszawy z poślizgiem

Droga ekspresowa S7 w okolicy Grójca

Droga ekspresowa S7 w okolicy Grójca. Zdjecia: GDDKIA

Opóźnienia, plany i budowa S7 Gdańsk – Chyżne

S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Jej budowa cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego. Oto jak przedstawia się aktualny stan realizacji trasy S7, odcinki w użytkowaniu, budowie, zerwane umowy, przetargi i plany. 

Sypie się realizacja drogi S7 z Krakowa i Warszawy. Opóźnienia, plany i budowa S7 Gdańsk – Chyżne

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7