1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Potrzeba prawie pół miliarda zł na budowę S1 Mysłowice – Bieruń

Potrzeba prawie pół miliarda zł na budowę S1 Mysłowice – Bieruń

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-08-23
Potrzeba prawie pół miliarda zł na budowę S1 Mysłowice – Bieruń
Dużo chętnych do budowy odcinków S1 Mysłowice - Bieruń i Bieruń - Oświęcim. Zdjęcia: GDDKIA
Dziesięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 na odcinku od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Bieruń. Drogowcy będą musieli zapłacić prawie pół miliarda złotych za budowę tego 10 km odcinka. Na podpisanie umowy czeka również odcinek S1 Oświęcim - Bieruń z obwodnicą Bierunia.

W przetargu dwa ostatnie odcinki S1 Mysłowice – Bieruń – Oświęcim

S1 Mysłowice - Bieruń

Poznaliśmy chętnych do budowy ostatniego odcinka drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. Drogowcy mają z czego wybierać, bo wpłynęło dziesięć ofert i aż sześć z nich mieści się w zaplanowanym budżecie – ponad 521 mln zł. Ofertę z najniższą ceną, 465 454 548,36 zł, złożyła firma POLAQUA.

Oferty na realizację S1 Mysłowice – Bieruń:

  • Polaqua - 465 454 548,36 zł,
  • Budimex - 489 175 059,00 zł,
  • Strabag - 490 690 896,94 zł,
  • konsorcjum Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) - 499 396 108,04 zł,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 510 450 000,00 zł,
  • konsorcjum NDI (lider), NDI Sopot (partner) i „SP” Sine Midas Stroy (partner) - 518 733 548,48 zł,
  • konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider) i PORR (partner) - 546 955 912,99 zł,
  • konsorcjum Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) - 547 766 559,44 zł,
  • Rubau Polska - 563 734 848,24 zł,
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 596 253 354,86 zł.

Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości 10 km wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna.

Realizacja S1 Mysłowice – Oświęcim jeszcze nie wystartowała, a już z opóźnieniem

 



Mapa realizacji drogi ekspresowej s1 w woj. śląskim

Mapa stanu realizacji drogi ekspresowej S1 Mysłowice - Bielsko Biała. W przetargu odcinki Mysłowice - Oświęcim. Mapa: GDDKIA

S1 Bieruń - Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia

Wcześniej, 12 sierpnia br. poznaliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Dla tego odcinka złożono dziewięć ofert, a najniższą cenę, 212 701 633,06 zł, zaoferowała firma Strabag. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:

Duże zainteresowanie budową opóźnionej S1 z obwodnicą Bierunia

Przetarg dotyczy budowy drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) - o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S1 Jak dojadę - Bieruń Jak dojadę - Mysłowice