1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Przybywa nawierzchni na S7 Szczepanowice – Widoma. To najbardziej zaawansowany odcinek S7 na północ od Krakowa

Przybywa nawierzchni na S7 Szczepanowice – Widoma. To najbardziej zaawansowany odcinek S7 na północ od Krakowa

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-05-24
Przybywa nawierzchni na S7 Szczepanowice – Widoma. To najbardziej zaawansowany odcinek S7 na północ od Krakowa
Na S7 Szczepanowice - Widoma jest coraz więcej nawierzchni. Odcinkiem pojedziemy pod koniec tego roku. Zdjęcia: GDDKIA
Coraz bliżej końca prac na budowanym odcinku drogi ekspresowej S7 Szczepanowice – Widoma. Przybywa warstwy wiążącej nawierzchni i warstwy ścieralnej. To najbardziej zaawansowany odcinek drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa. Na pozostałe fragmenty 56 km trasy poczekamy jeszcze kilka lat, bo w 2020 roku wysypała się budowa ważnego odcinka przy obwodnicy Krakowa tj. Kraków – Widoma.

Trasa ekspresowa S7 od Krakowa do granic województwa małopolskiego i świętokrzyskiego ma mieć prawie 55,5 km długości. Powstanie jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku z możliwością rozbudowy do trzeciego na każdej z nich. Termin oddania S7 – wylotówki z Krakowa w kierunku Warszawy to cały czas wielka niewiadoma. Ukończenie budowy planowane było na 2024 rok. Jednak po zerwaniu kontraktu na S7 Kraków – Widoma termin ten jest mało realny. W tym roku kierowcy będą mogli pojechać jedynie środkowym odcinkiem pomiędzy węzłami Szczepanowice i Widoma.

Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - granica województw w podziale na odcinki realizacyjne

Mapa drogi ekspresowej S7 Kraków - granica województw w podziale na odcinki realizacyjne. Mapa: GDDKIA


Realizację drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa podzielono na trzy odcinki:

  1. S7 granica woj. świętokrzyskiego (Moczydło) – węzeł Szczepanowice (bez węzła) – długość ok. 23.2 km. Odcinek podzielono na dwa etapy:

    Moczydło - Miechów: umowę na projekt i budowę zawarto w kwietniu 2020 r. z firmą Intercor (752,9 mln zł). Budowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Realizacja odcinka zakończy się w 2023 r.

    Droga ekspresowa S7 na odcinku Moczydło - węzeł Miechów o długości ok. 18,7 km będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe (Książ i Miechów), 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcje przejścia dla zwierząt. Estakada ta powstanie na granicy miejscowości Małoszów i Giebułtów w gminie Książ Wielki.

    Miechów - Szczepanowice - ponad 5 km odcinek. Umowę na projekt i budowę drogi zawarto z konsorcjum: Fabe Polska (lider) i „SP” Sine Midas Stroy (partner). Koszt prac wyniesie ponad 162,4 mln zł. Prace powinny zakończyć się w 2024 roku. 

    Jest umowa na budowę ostatniego odcinka S7 w Małopolsce

  2. S7 węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma

    Odcinek S7 pomiędzy Szczepanowicami a Widomą będzie miał 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma, z których będzie można zjechać na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i estakada w Szczepanowicach, która będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Koszt inwestycji wynosi ponad 508 mln zł.

    Zaawansowanie robót na S7 Szczepanowice - Widoma

    Na budowie ponad 13-kilometrowego odcinka S7 Szczepanowice - Widoma roboty rozpoczęły się we wrześniu 2019 r. Zaawansowanie prac wynosi teraz ponad 82 proc. Prace trwają. Układana jest warstwa wiążąca nawierzchni i warstwa ścieralna. Prowadzone są także roboty na obiektach inżynierskich w tym na estakadzie. Budowa tego odcinka powinna zakończyć się jesienią 2021 r.

    Układanie nawierzchni na S7 Szczepanowice - Widoma

    Układanie nawierzchni na S7 Szczepanowice - Widoma, maj 2021 r. Zdjęcia: GDDKIA


  3. S7 węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków Nowa Huta. Trasa o długości 18,3 km zostanie włączona do istniejącego węzła Kraków-Nowa Huta przy ul. Igołomskiej. W grudniu 2020 roku doszło do zerwania umowy z wykonawcą i cała procedura wyboru nowego wykonawcy ruszyła od początku. Obecnie czekamy na podpisanie umowy z nowym wykonawcą prac:

    Kontynuacja budowy S7 Kraków – Widoma pochłonie ponad 1,5 mld zł

Przypominamy, że w woj. małopolskim w budowie nadal pozostaje droga ekspresowa S7 Lubień - Rabka Zdrój. Ostatnio informowaliśmy, że zakończenie w tym roku budowy Zakopianki stoi pod znakiem zapytania. Kluczowym elementem inwestycji jest tunel drogowy pod górą Luboń Mały, dla którego prace potrwają co najmniej do przełomu 2021/2022.

S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju.

W przyszłym roku dowiemy się jaka będzie DK7 Rabka - Chyżne

Budowa trasy S7 cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Kraków