Przyszła, niemal ekspresowa trasa Wrocław – Lubin w przetargu
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2022-09-05
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie Studium techniczno–ekonomiczno–środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (STEŚ-R) dla przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin (Zagłębie Miedziowe). Inwestycja obejmie rozbudowę ok. 60 km dróg krajowych:
- odcinka DK36 Lubin – Prochowice (18 km)
- odcinka DK94 Prochowice – Wrocław (42 km)
Dokumentacja STEŚ-R zostanie opracowana w dwóch wariantach. Zakładać będą rozbudowę drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi. Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz wrocławski.
Nowa autostrada na trasie Wrocław – Berlin w budowie. Pierwsze kilometry już we wrześniu
W zależności od wybranego wariantu, który zostanie wyznaczony na etapie STEŚ-R, droga zostanie rozbudowana do przekroju 2x2 o parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Przekrój dróg zostanie zweryfikowany na podstawie analiz i prognoz ruchu opracowanych na etapie STEŚ-R. Termin składania ofert mija 7 października 2022r. Szacunkowy koszt prac przygotowawczych to 31 mln zł.
Odcinek DK94 i DK36 pomiędzy Wrocławiem i Lubinem zmieni się nie do poznania
Mapa trasy Wrocław - Lubin objętej inwestycją. Mapa: GDDKIA
Dolnośląskie: Trasa Lubin – Wrocław jak ekspresowa, z nowymi obwodnicami
Przebudowa trasy Lubin - Wrocław jest planowana do realizacji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Szacunkowy łączny koszt inwestycji to ponad 2,5 mld zł. Na przebudowę trasy Wrocław - Lubin w systemie projektuj i buduj przewidziano okres 6 lat, przy czym termin realizacji inwestycji będzie skorelowany z planowaną rozbudową autostrady A4.