Resort transportu: DTŚ nie zatrzyma się w Gliwicach
- conadrogach.pl
- MiR
- 2014-07-07
Rozwiązanie przedstawione przez MIiR zakłada zmianę sposobu finansowania inwestycji. Środki na dalszą budowę gliwickiej części DTŚ pochodzić będą z funduszy unijnych (Program Infrastruktura i Środowisko), bezzwrotnego kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego, budżetu państwa oraz budżetów samorządów.
– Dla mieszkańców aglomeracji śląskiej, a szczególnie kierowców ta droga ma kluczowe znaczenie. Dlatego szukaliśmy w ministerstwie odpowiedniego rozwiązania. Teraz je mamy i liczymy na sprawne dokończenie prac – powiedział wiceminister infrastruktury i rozwoju Adam Zdziebło.
Za dokończenie inwestycji odpowiadają miasta, przez które przebiega inwestycja, a także samorząd województwa śląskiego.
Strony osiągnęły porozumienie we wszystkich spornych kwestiach, dotyczących finansowania tej inwestycji.
Drogową Trasę Średnicową można śmiało nazwać kręgosłupem konurbacji górnośląskiej. Budowane właśnie dwa końcowe zachodnie odcinki trasy połączą Gliwice z Katowicami. Przebieg DTŚ w Katowicach na odcinku od węzła Roździeńskiego do węzła Dąb pokrywa się z przebiegiem drogi krajowej nr 79. Na pozostałym odcinku od 1 stycznia 2006 Drogowa Trasa Średnicowa nosi oznaczenia DW902.