S1 Mysłowice - Bielsko-Biała. Krok do umowy na ostatni odcinek
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-05-12
Coraz bliżej domknięcia 40 km odcinka S1 Mysłowice - Bielsko-Biała. Poznaliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 na odcinku od Mysłowic do Bierunia. Złożyła ją firma Budimex, która zaproponowała wykonanie inwestycji za kwotę 489 175 059 zł. Jednocześnie zadeklarowała przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące.
- Teraz przekażemy dokumentację przetargową do Urzędu Zamówień Publicznych celem przeprowadzenia standardowej kontroli uprzedniej. W przypadku uzyskania pozytywnego wyniku kontroli Prezesa UZP, do podpisania umowy mogłoby dojść na przełomie maja i czerwca tego roku – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Podpisanie umowy będzie oznaczało, że cała 40 kilometrowa trasa S1 od Mysłowic do Bielska-Białej będzie w rękach wykonawców. Jej realizacja została ostatecznie podzielona na cztery zadania:
Droga S1 powstanie z dużym poślizgiem. GDDKIA dzieli budowę S1 Mysłowice - Oświęcim
S1 Mysłowice węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Bieruń (bez węzła)
Inwestycja obejmuje budowę 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice - Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert. Planowane podpisanie umowy to czerwiec 2022 r. Jeśli tak się stanie inwestycja zakończy się w III kwartale 2025 r.
S1 węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia
30 listopada 2021 r. podpisaliśmy Umowę na realizację drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia drogowcy zawarli 30 listopada 2021 r. Tak długi czas przetargów wynikał z licznych komplikacji i zmian decyzji GDDKIA (początkowo miał być realizowany cały odcinek od Mysłowic do Oświęcimia). Podpisana umowa dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44. Wartość umowy to ponad 212 mln zł. Trwa projektowanie inwestycji. Planowany termin złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) to III kwartał 2022 r. Na 2023 r. ustalono termin udostępnienia do ruchu jezdni w układzie 1x1. Wszystkie prace mają zakończyć się w grudniu 2024 r.
S1 węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice
Umowę z wykonawcą na projekt i budowę około 15,2 km odcinka pomiędzy węzłem Oświęcim a Dankowicami zawarto 14 maja 2020 r. Wartość kontraktu to 989,7 mln zł. Obecnie na ukończeniu jest etap projektowania trasy. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w marcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na sierpień 2023 r.
S1 Dankowice - Bielsko Biała węzeł Suchy Potok (z węzłem)
Umowę z wykonawcą na projekt i budowę odcinka Dankowice – Bielsko Biała podpisano 3 sierpnia 2020 r. Wartość kontraktu to 586,7 mln zł. Obecnie wykonawca kończy etap projektowania odcinka o długości prawie 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r. Planowany termin zakończenia zadania to listopad 2023 r.