S1 od nowa. Jest przetarg na S1 odcinek do Oświęcimia, wkrótce na Mysłowice - Bieruń
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-06-04
Ponad 40 km S1 od Mysłowic do Bielska-Białej nie będzie na czas
Przetargi na wszystkie trzy odcinki realizacyjne pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą ruszyły jeszcze w czwartym kwartale 2019 roku. Dla środkowej i południowej części inwestycji, czyli odcinka pomiędzy Oświęcimiem a Dankowicami oraz Dankowicami a Bielsko-Białą, udało się rozstrzygnąć przetargi. W 2020 roku GDDKIA podpisała umowę na ich realizację. Postępowania na pierwszy odcinek realizacyjny Mysłowice - Oświęcim nie udało się rozstrzygnąć. O realizację tego odcinka ubiegała się chińska firma China State Construction Engineering Company (CSCEC). Drogowcy jednak zdecydowali unieważnić przetarg uzasadniając to uzyskaniem przejezdności na całym odcinku S1 w 2023 r. i wszczęli postępowanie w tzw. trybie z wolnej ręki. Takie rozwiązanie zostało jednak zaskarżone przez firmę Strabag i cała procedura przetargowa musi ruszyć od nowa. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:
Priorytetowa realizacja S1 Bieruń - Oświęcim okazała się fiaskiem. Droga S1 odpływa w czasie
S1 Bieruń – Oświęcim zamiast negocjacji ponowny przetarg
Ogłoszony przetarg dotyczy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km, drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) - o długości ok. 2 km, węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. To umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44). Wkrótce ruszy też przetarg na Mysłowice – Bieruń.
Wkrótce przetarg na S1 Mysłowice – Bieruń
Obejmie on zaprojektowanie i budowę S1 wraz z obiektami inżynierskimi i dwoma miejscami obsługi podróżnych.
- W najbliższych dniach planujemy ogłosić postępowanie przetargowe na pozostały zakres pierwotnego odcinka S1 Kosztowy II - Oświęcim, tj. Mysłowice - Bieruń. Obejmie on zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S1 o długości 10 km wraz z 16 obiektami inżynierskimi, dwoma miejscami obsługi podróżnych (Lędziny Wschód i Zachód) oraz infrastrukturą techniczną – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Mapa przebiegu drogi ekspresowej S1 Mysłowice - Bielsko Biała - Zwardoń, odcinki w realizacji i przetargu. Mapa: GDDKIA
S1 - lata realizacji
- Pyrzowice - Podwarpie o długości 9,72 km: listopad 2018 r. – oddana do ruchu w maju 2021 r.
- Podwarpie - Dąbrowa Górnicza o długości 6,95 km: wrzesień 2020 r. - listopad 2023 r.
- węzeł Kosztowy (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) o długości 12,87 km w postępowaniu przetargowym
- węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice o długości 15,17 km: maj 2020 r. - sierpień 2023 r.
- Dankowice - węzeł Suchy potok (z węzłem) o długości 12,02 km: sierpień 2020 r. - listopad 2023 r.
- Przybędza - Milówka (tzw. obejście Węgierskiej Górki) o długości 8,5 km: październik 2019 r. - sierpień 2023 r.
Awaria na budowie tuneli w ciągu S1 Przybędza - Milówka