S7 z Warszawy do Krakowa pod koniec 2022 roku
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-10-19
Oddana do użytku obwodnica Radomia to nie jedyny realizowany obecnie fragment drogi ekspresowej S7 pomiędzy Warszawą i Krakowem. Od 2017 roku kierowcy korzystają z odcinka S7 od obwodnicy Radomia do granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego o długości około 22 km i od Jędrzejowa do granicy z woj. małopolskim (około 20 km).
W 2020 roku zakończy się budowa około 8-kilometrowego odcinka ekspresowej siódemki od granicy województw do Skarżyska-Kamiennej.
Ekolodzy nie zatrzymają budowy S7 koło Skarżyska Kamiennej
Kierowcy korzystają już niemal z połowy budowanego odcinka Chęciny – Jędrzejów. Niestety prace dla około 21 km fragmentu przedłużają się o kolejne miesiące. Wykonawcą prac jest włoska firma Salini, która ostatecznie zmobilizowała siły i przeorganizowała prace tak, aby możliwe było udostępnianie kierowcom kolejno poszczególnych odcinków drogi S7.
GDDKIA zapowiada otwarcie krótkiego odcinka na S7 Chęciny – Jędrzejów
Budowa drogi ekspresowej S7 Jędrzejów - Chęciny nadal trwa. Zdjecia: GDDKIA
Kolejne odcinki S7-ki w woj małopolskim i mazowieckim trafiły juz w ręce wykonawców. - Podpisaliśmy umowy z wykonawcami odcinków od Szczepanowic do Nowej Huty (21 km) oraz na nowy wylot z Warszawy do obwodnicy Grójca (ok. 29 km) a w przygotowaniu jest ostatni fragment S7 od granicy woj. małopolskiego do Szczepanowic (24 km).
W sumie droga ekspresowa S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Krakowa ma 55,6 km długości. Trasa stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Trasa Kraków - granica województwa świętokrzyskiego została podzielona na trzy części realizacyjne:
- I odcinek realizacyjny granica województwa świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), długości ok. 23,3 km.
- II odcinek realizacyjny węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km.
- III odcinek węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), długości ok. 18,3 km.
Część z odcinków jest już na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.
Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Kraków w podziele na odcinki realizacyjne. Mapa: GDDKIA
Kierowcy ukończoną drogą ekspresową S7 z Warszawy do Krakowa mają pojechać pod koniec 2022 r., mniej więcej 200 lat od budowy pierwszych bitych odcinków Traktu Krakowskiego.
- Droga ekspresowa S7 to jedna z najważniejszych dróg w Polsce. Łączy porty Trójmiasta z Warszawą, Krakowem i południem Polski. Priorytetem Ministerstwa Infrastruktury jest jej jak najszybsze ukończenie, bo jest to też jedna z najbardziej obciążonych polskich dróg – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Droga ekspresowa S7 o docelowej długości 720 km spinająca północ kraju (Gdańsk) z południem (Rabka-Zdrój) jest częścią międzynarodowej drogi E28 (na odcinku Gdańsk-Lipce – Elbląg-Wschód) i E77. Łączy województwa: pomorskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Jej budowa nadal trwa. Po zakończeniu realizacji będzie najdłuższą drogą ekspresową w Polsce.