Sześć firm do projektowania nowej Zakopianki, S7 Kraków – Myślenice
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-01-11
Od ponad 23,3 mln zł do ponad 36,8 mln zł wahają się oferty złożone w przetargu na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Myślenice, zwanej nową Zakopianką. W budżecie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych (26 568 000 zł) mieści się tylko jedna, najtańsza oferta złożona przez firmę IVIA (23 308 500 zł). Drugą z najniższą ceną złożyła firma Multiconsult i opiewa ona na 27 948 675 zł.
Zakopianka. Zima nie ułatwia prac na DK47 Rdzawka – Nowy Targ
W ocenie ofert cena jest głównym, ale nie jedynym kryterium. Jak tłumaczą drogowcy, maksymalnie, wykonawca może uzyskać 60 pkt (im niższa cena, tym więcej punktów w ogólnej klasyfikacji). Istotnym elementem oceny będzie również punktacja za posiadanie w swoich szeregach specjalistów m.in. z zakresu geologii, hydrogeologii, zoologii czy akustyki. Osoby te będą tworzyły tzw. zespoły środowiskowe, geologiczne oraz zespół ekspertów. Te kryteria stanowią pozostałe 40 pkt.
GDDKIA szuka projektantów Zakopianki S7 Kraków – Myślenice
Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej S7. Początek drogi przewidziano na połączeniu z autostradą A4 między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Wszystkie warianty muszą uwzględniać połączenie S7 z projektowaną Beskidzką Drogą Integracyjną (S52) w okolicach Myślenic.
- Przygotowanie STEŚ będzie wieloletnim procesem i zakładamy, że po 6 latach od podpisania umowy zakończy się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W tym czasie będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi – dodają drogowcy. Oznacza to, że projektowanie i budowa nowej Zakopianki ruszy najwcześniej po 2030 roku.
Kiedy S7 Warszawa – Kraków i dalej na południe?
Nowa Zakopianka, S7 na odcinku Lubień - Rabka Zdrój. Zdjęcia: GDDKIA
Aktualnie odcinek drogi krajowej nr 7 między Krakowem a Myślenicami jest odcinkiem dwujezdniowym klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Droga jest niebezpieczna i często zakorkowana. Droga ta obsługuje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. Przeprowadzone prognozy ruchu przewidują dynamiczny wzrost natężenia ruchu w najbliższych latach. Obecnie GDDKIA prowadzi i planuje inwestycje na trasie pomiędzy Krakowem a Myślenicami, które mają poprawić przepustowość trasy.
Obecna DK7 w Libertowie, skrzyżowanie zostanie przebudowane. Zdjęcia: GDDKIA