Sześć lat na zaplanowanie nowej Zakopianki S7 Kraków – Myślenice
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-10-17
Transprojekt Gdański wskaże możliwe warianty przebiegu drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Myślenice. Wcześniej nie udało się wypracować propozycji przebiegu trasy ani drogowcom ani lokalnym samorządom. Przebieg Nowej Zakopianki i jej połączenie z autostradą A4 pod Krakowem i przyszłą drogą ekspresowa S52 w okolicach Myślenic budzi wiele oporu.
- Przetarg na przygotowanie STEŚ ogłosiliśmy w maju. Do końca lipca swoje oferty złożyło pięć firm. Jedną (firmy IVIA) odrzuciliśmy na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, bo wykonawca nie odpowiedział na nasze wezwanie w zakresie wyjaśnienia rażąco niskiej ceny. Pozostałe cztery oferty były oceniane na podstawie kilku kryteriów: 60 punktów można było otrzymać za zaproponowaną cenę, 40 punktów za kryteria jakościowe. Za najkorzystniejszą uznaliśmy ofertę firmy Transprojekt Gdański (26,6 mln zł). Nasz pierwotny budżet na przygotowanie STEŚ to 22 386 000 zł. Zwiększyliśmy kwotę na opracowanie dokumentacji, co pozwoliło nam na wybór wykonawcy – poinformował krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Projektanci wskażą warianty przebiegu nowej Zakopianki S7 Kraków – Myślenice
Początkowo proponowane korytarze przebiegu trasy ekspresowej S7. Mapa: GDDKIA
Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej S7 pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. - Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe - Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem – dodają drogowcy.
To najbardziej oczekiwana trasa w Tatry - nowa Zakopianka DK47 Rdzawka - Nowy Targ
Przygotowanie STEŚ będzie wieloletnim procesem i zakładamy, że po 6 latach od podpisania umowy zakończy się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W tym czasie będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi.
- Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że ta inwestycja jest to potrzebna - co potwierdzają strony zabierające głos w rozmowach na temat przebiegu nowego odcinka S7 – zaznaczają przedstawiciele GDDKIA.
Na tą warszawską ekspresówkę kierowcy czekają od lat. GDDKIA szuka wykonawcy
Droga ekspresowa S7 stanowi kluczowe połączenie między północą a południem Polski, które w swoim docelowym kształcie poprowadzi kierowców od Morza Bałtyckiego, przez Warszawę, aż do niemal samych Tatr. Trasa biegnie przez pięć województw. W pomorskim, warmińsko-mazurskim i świętokrzyskim jej budowa jest już zakończona. W województwie małopolskim trwa budowa dwóch odcinków Miechów - Szczepanowice i Widoma - Kraków. Po ich zakończeniu kierowcy będą mogli przejechać trasą S7 od Krakowa do granicy z województwem świętokrzyskim i dalej, do Warszawy.
Na południe od Krakowa kierowcy mogą korzystać z trasy S7 od Myślenic do Rabki-Zdroju o długości 32 km. Odcinek Kraków - Myślenice to ostatni, brakujący fragment tej drogi. Jego przygotowanie usprawni oś transportową północ-południe województwa i zdecydowanie poprawi dostępność komunikacyjną południowej części regionu dla turystów.
Mapa stanu realizacji drogi ekspresowej S7 w woj. małopolskim, aktuaizacja. odc. Moczydło - Miechów - w użytkowaniu
Mapa: GDDKIA