Warmińsko-mazurskie: Prawie 90 km dróg ekspresowych S7, S51 w budowie
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2016-01-07
Pierwsze prace rozpoczęły się już w listopadzie 2014, kiedy podpisana została umowa na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Miłomłyn – Ostróda Północ. Następne kontrakty zawierane były w kolejnych miesiącach 2015 roku i w rezultacie na koniec grudnia 2015 r. w budowie było blisko 94 km dróg krajowych o łącznej wartości 3, 6 mld zł. Są to następujące odcinki:
- S7 Miłomłyn – Ostróda Północ/9,2km/292,3 mln zł
- S7 Nidzica Północ - Nidzica Południe /9,1km/229,4 mln zł
- S7 Nidzica Południe – Napierki/13,6km/263,1 mln zł
- S51 Olsztyn – Olsztynek/13,3km/394,8 mln zł
- S7 Ostróda Południe – Rychnowo/8,8km/299,2 mln zł
- S7 Rychnowo – Olsztynek/11,3km/388,5 mln zł
- S7 Ostróda Płn. – Ostróda Płd. wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu dk 16/18,4 km/1 318,5 mln zł
- Południowa obwodnica Olsztyna, zad. 1 dk16 Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe/10 km/387,5 mln zł.
Wkrótce powinna ruszyć realizacja kolejnych odcinków ważnych dla regionu. Ogłoszone zostały bowiem nowe przetargi na budowę w systemie „Projektuj i buduj”. Są to zadania obejmujące blisko 90 km dróg ekspresowych i krajowych:
- S7 Napierki - Mława (14 km),
- S7 Mława – Strzegowo (21,5 km),
- S7 Strzegowo - Pieńki (22 km),
- S7 Pieńki - Płońsk (13,7 km),
- DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego (18 km).
W grudniu ub. roku wybrano wykonawcę południowej obwodnicy Olsztyna – (zadanie 2) odcinek Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe (14,7 km) w ciągu drogi ekspresowej S51 oraz wykonawcę koncepcji programowej dla ponad 66 km drogi ekspresowej S61 na odcinku Szczuczyn – Raczki.
W 2015 roku rozpoczęły się także cztery inwestycje mostowe obejmujące przebudowę istniejących obiektów o łącznej wartości 32,8 mln zł. Ich zakończenie przewidziane jest na rok 2016 Są to:
- rozbiórka starego i budowa nowego wiaduktu nad linią PKP w ciągu DK22 koło Elbląga – 22,9 mln zł
- przebudowa mostu przez kanał Jegliński w miejscowości Jeglin, w ciągu drogi krajowej nr 63 – 4,7 mln zł
- przebudowa dwóch mostów przez rzekę Sedrankę w ciągu drogi krajowej nr 65 w m. Sedranki – 3,7 mln zł
- przebudowa mostu przez rzekę Uklankę koło miejscowości Mojtyny w ciągu drogi krajowej nr 59 – 1,5 mln zł
Oprócz dużych inwestycji drogowych olsztyński oddział zrealizował w 2015 roku także mniejsze zadania remontowe. - Za kwotę ok. 14,1 mln zł wyremontowaliśmy odcinki dróg o łącznej długości 12,2 km oraz 8 (4 przepusty i 4 mosty) obiektów mostowych za kwotę blisko 2,5 mln zł. Bieżące utrzymanie dróg i mostów na Warmii i Mazurach w 2015 roku kosztowało ok. 56 mln zł – informuje GDDKiA oddział w Olsztynie.