1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Wykonawca S3 i S6 obwodnicy Koszalina i Sianowa wstrzymuje prace

Wykonawca S3 i S6 obwodnicy Koszalina i Sianowa wstrzymuje prace

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-03-18
Wykonawca S3 i S6 obwodnicy Koszalina i Sianowa wstrzymuje prace
Budowany węzeł drogowy Wolin Wschód na drodze ekspresowej S3. Zdjęcia: GDDKIA
Czarne chmury nad budową dróg ekspresowych S3 i S6 w woj. zachodniopomorskim. Wykonawca odcinka S3 Dargobądz — Troszyn oraz obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu S6 wstrzymał prace budowlane. Powód: brak rewaloryzacji kontraktu i pieniędzy za dodatkowe prace. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) twierdzi, że terminowo realizuje płatności i rzetelnie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

Niepokojąca sytuacja na kontraktach S3 i S6. Wykonawca inwestycji, Polbud Pomorze jako lider konsorcjów realizujących dwa zadania w woj. zachodniopomorskim zapowoadział wstrzymanie prac z uwagi na problemy z płatnościami od GDDKIA. Firma odpowiada za dokończenie budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu S6 w konsorcjum z Miejskim Przedsiębiorstwem Dróg i Mostów oraz Wibra Infrastruktura (umowa o wartości 448,87 mln zł podpisana 20 lipca 2021 r.). Druga inwestycja to budowa drogi S3 Dargobądz – Troszyn w konsorcjum z PRD Nowogard oraz Intop Warszawa i Intop Skarbimierzyce (umowa o wartości 679,35 mln zł podpisana 28 sierpnia 2021 r.).

Zgodnie z aktualnymi terminami kontraktowymi wykonawca powinien zakończyć realizację drogi S3 Dargobądz – Troszyn 18 maja 2024 r., natomiast S6 tj. obwodnicę Koszalina i Sianowa 22 kwietnia 2024 r. Na obu kontraktach wykonawca złożył roszczenia terminowe, które są analizowane przez inżynierów kontraktów i GDDKiA.

Budowa estakady ES-119 na obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu S6. Zdjęcia: GDDKIA

Budowa estakady ES-119 na obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu S6

Wykonawca oczekuje waloryzacji kontraktu i płatności za dodatkowe prace. Potrzebę rewaloryzacji tłumaczy wzrostem kosztów nieprzewidzianych kontraktem, związanych z pandemią Covid i wojną z Ukrainą.

GDDKIA tłumaczy, że konsorcja, których liderem jest Polbud Pomorze otrzymały na skutek zwiększenia limitów waloryzacji dodatkowe około 110 mln złotych na realizację S3 i S6. Wykonawca wystąpił jeszcze o dodatkowe zwiększenie finansowania nie wynikające z umów łączących obie strony. GDDKIA zapewnia też, ze nie ma też żadnych zaległości w płatnościach za dodatkowe prace.

- Nie ma jakichkolwiek zaległości płatniczych GDDKiA wobec wykonawcy. Realizujemy płatności w terminach wcześniejszych niż wynika to z umowy. Zwykle następuje to w ciągu dwóch tygodni od złożenia faktury. Nie mamy też informacji o zaległościach generalnego wykonawcy wobec podwykonawców. Każdy podwykonawca składa oświadczenia o braku zaległości, takie dokumenty są załączone do faktury generalnego wykonawcy – zapewnia GDDKIA.

GDDKIA: W 2024 r. domkniemy ważne połączenia drogowe – S3, S7, S61

Drogowcy podkreślają, że nie widzą powodów do wstrzymywania prac budowlanych, które były realizowane przez wykonawcę również w okresie zimowym, zwłaszcza wobec następującej obecnie poprawy warunków atmosferycznych. W sytuacji działań wykonawcy sprzecznych z kontraktem, czyli braku realizacji robót po 15 marca, GDDKiA będzie postępować zgodnie z warunkami kontraktu a wykonawcy z powodu wstrzymania prac ie będzie przysługiwało wydłużenie czasu realizacji inwestycji.

Rośnie nowy most w Wolinie. To część nowej drogi S3

Rośnie nowy most w Wolinie. To część nowej drogi S3

Zdjęcia: GDDKIA

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S3 Utrudnienia na drodze S6 Jak dojadę - Koszalin