1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Znamy wykonawców chętnych do budowy trasy S3 Świnoujście - Troszyn

Znamy wykonawców chętnych do budowy trasy S3 Świnoujście - Troszyn

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-04-01
Znamy wykonawców chętnych do budowy trasy S3 Świnoujście - Troszyn
Cała trasa S3 od Świnoujścia do Troszyna ma być gotowa w 2024 r. Zdjęcia: GDDKIA
Poznaliśmy oferty wykonawców w przetargu na realizację drogi ekspresowej S3 na odcinkach Świnoujście – Dargobądz i Dargobądz – Troszyn. To ostatni fragment trasy w woj. zachodniopomorskim niezbędny do ukończenia całej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Nową drogą S3 od Świnoujścia do Troszyna wraz z rozbudowaną obwodnicą Wolina mamy pojechać w 2024 roku.

Realizację drogi ekspresowej S3 Świnoujście-Troszyn o łącznej długości 33 km podzielono na dwa odcinki Świnoujście - Dargobądz i Dargobądz – Troszyn. Przetargi na projektuj i buduj dla obu odcinków zostały ogłoszone na początku grudnia 2019 roku.

- W ramach zamówienia wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19-22 miesięcy (skrócenie tego okresu to jedno z kryteriów przetargu). Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca) – wylicza szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Mapa drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S3 ze Świnoujścia do obwodnicy Troszyna. Mapa: GDDKIA

S3 Świnoujscie - Dargobądz o długości 17 km

Jako pierwsze (25 marca) poznaliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S3 na odcinku Świnoujście - Dargobądz o długości 17 km. Wpłynęło 6 ofert wykonawców, najniższą ofertę z kwotą 688,8 mln złotych złożyła firma POLAQUA Sp. z o.o.

W ramach zadania wykonawca wybuduje drogę ekspresową S3 posiadającą po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Początkiem inwestycji będzie rondo na wylocie z tunelu w Świnoujściu. Droga będzie przebiegała w rejonie obecnej DK3, na jej przebiegu powstanie węzeł łączący S3 z gazoportem, oraz węzeł Łunowo w rejonie połączenie DK3 i DK93. Trasa między Świnoujściem i Międzyzdrojami będzie przebiegała na północ od linii kolejowej. Trasa S3 włączy się w obecny węzeł Międzyzdroje, który zostanie przebudowany. Na obwodnicy Międzyzdrojów powstanie bliźniacza estakada. Droga dalej będzie przebiegała przez tereny leśne, biegnąc w obecnym przebiegu. Odcinek zakończy się przed węzłem Dargobądz, który będzie wchodził w zakres realizacyjny odcinka Dargobądz - Troszyn.

Budowa tunelu Uznam – Wolin w Świnoujściu. Plac budowy w rękach wykonawcy

S3 Dargobądz - Troszyn o długości 16 km

A oferty na kolejny odcinek S3 Dargobądz – Troszyn o długości 16 km poznaliśmy w tym tygodniu (31 marca). Realizacją zadania zainteresowanych jest siedmiu wykonawców. Najniższą ofertę, na kwotę 679,3 mln złotych złożyło konsorcjum, którego liderem jest firma Polbud Pomorze Sp z o.o.

Również w przypadku odcinka S3 od Dargobądza do Troszyna wykonawca wybuduje drogę ekspresową posiadającą po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Odcinek rozpocznie się na wschód od miejscowości Dargobądz, gdzie kończy się odcinek Świnoujście-Dargobądz. Budowa węzła Dargobądz wchodzi w zakres odcinka Dargobądz-Troszyn. Ze względu na parametry techniczne drogi ekspresowej, nowa S3 będzie tylko częściowo wykorzystywać przebieg istniejącej obwodnicy Dargobadza w ciągu drogi krajowej nr 3.

Na wschód od tej miejscowości zlokalizowane będzie obustronne Miejsce Obsługi Podróżnych kategorii II (parkingi, stacja paliw, restauracja). Droga będzie przebiegała w zbliżeniu do obecnej drogi krajowej nr 3 przed Wolinem, wchodząc w obecny przebieg tej drogi. W ramach inwestycji jednojezdniowa obwodnica Wolina będzie rozbudowana do dwóch jezdni, co będzie się wiązało z budową bliźniaczego do obecnie istniejącego mostu przez Dźwinę wraz z estakadami najazdowymi.

S3 będzie skomunikowana z innymi drogami w tym rejonie poprzez węzły drogowe Wolin Zachód i Wolin Wschód. Przy tym drugim węźle będzie zlokalizowany obwód utrzymania drogi ekspresowej. Na wschód od Wolina S3 będzie przebiegała po południowej stronie obecnej drogi krajowej nr 3, włączając się w miejscowości Troszyn w istniejącą obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic.

Cała trasa S3 od Świnoujścia do Troszyna ma być gotowa w 2024 roku. Wtedy też powinniśmy ekspresowo dotrzeć z północy Polski na południe, do granicy z Czechami. Na Dolnym Śląsku w realizacji są ostatnie brakujące fragmenty trasy pomiędzy Bolkowem i Lubawką. Wystartowało też dokończenie budowy pechowego odcinka pomiędzy Polkowicami a Lubinem.

Po zimie pierwsze prace na S3 Polkowice – Lubin. Kiedy S3 do Lubawki?

Droga ekspresowa S3 będzie miała docelowo około 520 km długości i połączy Świnoujście z granicą państwa z Czechami w Lubawce. Droga przebiega w układzie południkowym przez Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Lubin i Legnicę. Obecnie trwa realizacja jej ostatnich odcinków na terenie województwa dolnośląskiego i zachodniopomorskiego.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S3 Jak dojadę - Świnoujście