1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Zniknie niebezpieczne skrzyżowanie na Zakopiance koło Myślenic

Zniknie niebezpieczne skrzyżowanie na Zakopiance koło Myślenic

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-01-16
Zniknie niebezpieczne skrzyżowanie na Zakopiance koło Myślenic
Projektowane jest nowe skrzyżowanie na Zakopiance w Krzyszkowicach. Mapa: GDDKIA
Trwają prace projektowe związane z przebudową skrzyżowania w ciągu Zakopianki (droga krajowa nr 7) w Krzyszkowicach koło Myślenic. Roboty budowlane ruszą najwcześniej za trzy lata.

Od pół roku trwają prace projektowe zmierzające do przebudowy skrzyżowania DK7 (Zakopianki) z drogami: powiatową i gminną , w miejscowości Krzyszkowice koło Myślenic, na bezkolizyjne. W trakcie przygotowania są materiały do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Zgodnie z planem decyzja środowiskowa ma być wydana w tym roku. Uzyskanie zgody na realizację (ZRID) planowane jest na 2022 rok. Według harmonogramu prace budowlane będą mogły ruszyć w 2023 roku i potrwają do 2024 r.

Zadanie jest realizowane na podstawie porozumienia zawartego 5 października 2020 r. pomiędzy GDDKiA, burmistrzem Miasta i Gminy Myślenice oraz Zarządem Powiatu w Myślenicach. Zgodnie z tym porozumieniem GDDKiA zleciła opracowanie kompleksowej dokumentacji i zapewniła udział przedstawicielom gminy i powiatu w projektowaniu i wyborze najkorzystniejszego wariantu przebudowy skrzyżowania. W ramach zobowiązań finansowych powiat zapewnia 2 mln zł a gmina 500 tys. zł na realizację robót budowlanych. Ponad 31 mln zł szacunkowych kosztów inwestycji pokryje GDDKiA.

- Od podpisania umowy (8 lipca 2020 r.), na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania na Zakopiance (DK7) w Krzyszkowicach odbyło się cztery rady techniczne, na których projektanci prezentowali kolejne warianty nowego, bezkolizyjnego rozwiązania komunikacyjnego przedstawicielom gminy, powiatu i GDDKiA. Wykonawca dokumentacji analizował zmiany w koncepcji wnioskowane przez przedstawicieli samorządów i GDDKiA pod kątem możliwości terenowych i przepisów prawa. Wprowadzał zmiany w koncepcjach – przypominają drogowcy z krakowskiego oddziału GDDKIA.

Zaprezentowane jako ostatnie rozwiązanie projektowe przewiduje likwidację przejścia dla pieszych na poziomie jezdni DK7 oraz relacji skrętu w lewo z drogi krajowej nr 7 w drogi: powiatową i gminną. W pasie dzielącym jezdnie przewidziany jest zieleniec. Aby zapewnić relacje skrętu w miejsce tego zlikwidowanego, wybudowany zostanie nowy odcinek drogi, z możliwością poruszania się pojazdów i pieszych. Będzie przebiegał pod Zakopianką. Istniejąca droga powiatowa oraz nowoprojektowany odcinek drogi będą włączone do DK7 i przeznaczone wyłącznie do skrętów w prawo, z zapewnieniem dodatkowych pasów wyłączania i włączania. W tej koncepcji założone zostało wyburzenie jednego budynku mieszkalnego i gospodarczego po północno-wschodniej stronie DK7 oraz przeniesienie do skansenu zabytkowego budynku mieszkalnego wraz z towarzyszącym mu obiektem gospodarczym, które znajdują się po południowo-zachodniej stronie Zakopianki. Trwa poszukiwanie skansenu, który przejął by pieczę nad zabytkiem.

Jak zaznaczają drogowcy, projekt przebudowy skrzyżowania będzie jeszcze podlegał licznym uzgodnieniom, dlatego jego ostateczny kształt może się różnić od przedstawionej w załączniku koncepcji.

Przypominamy, ze w realizacji jest odcinek Zakopianki w ciągu drogi ekspresowej S7 Lubień - Skomielna Biała. Do oddania ekspresowej Zakopianki brakuje drugiej jezdni z wiaduktem na odcinku Lubień – Naprawa i tunelu na sąsiednim odcinku do Skomielnej. Kompletną trasą kierowcy pojadą jednak najwcześniej na początku 2022 roku.

Na Zakopiankę z tunelem poczekamy do 2022 roku

 

W kolejnym roku ma być oddane ponad 16 km dwujezdniowej Zakopianki na odcinku pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. Tu również trwają prace:

Dwujezdniowa Zakopianka DK47 Rdzawka – Nowy Targ w budowie

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 7