1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Dwujezdniowa Zakopianka DK47 Rdzawka – Nowy Targ w budowie

Dwujezdniowa Zakopianka DK47 Rdzawka – Nowy Targ w budowie

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-11-29
Dwujezdniowa Zakopianka DK47 Rdzawka – Nowy Targ w budowie
Postępują prace na budowie Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ. Zdjęcia: GDDKIA
Od końcówki czerwca br. trwa budowa dwujezdniowej drogi DK47 z Rdzawki do Nowego Targu, czyli jak kierowcy mawiają potocznie dalszego ciągu „nowej zakopianki”. Powstająca w nowym śladzie ponad 16 kilometrowa droga klasy GP umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.

Budowa nowej, dwujezdniowej drogi w nowym śladzie była konieczna dla poprawy bezpieczeństwa i obsługi ruchu. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. średni ruch dobowy był tu na poziomie 14 007 - 18 082 pojazdów/dobę, jednak w okresie weekendów, ferii i wakacji liczba pojazdów tak bardzo wzrasta, że tworzą się zatory. Świadczy to o wyczerpaniu przepustowości jednojezdniowej drogi.

Prace przygotowawcze dla odcinka DK47 Rdzawka Nowy Targ prowadzone były w latach 2008-2015. Aneks do Programu Inwestycji dla tej drogi 26 czerwca 2017 r. podpisał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, umożliwiając tym samym jej realizację. Pod koniec czerwca br. ruszyły roboty w terenie. Zakończenie budowy zaplanowane jest jesienią 2023 r.

Mapa przebiegu nowej Zakopianki DK47 Rdzawka - Nowy Targ

Mapa przebiegu nowej Zakopianki DK47 Rdzawka - Nowy Targ. Mapa: GDDKIA

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.

Aktualnie trwają roboty ziemne na trasie głównej, a także zbrojenia i betonowanie fundamentów podpór obiektów mostowych.

DK7 Rabka – Chyżne będzie projektowana jako droga 2x2

 

Ekspresowa Zakopianka w ciągu drogi S7 Lubień - Rabka Zdrój

Od września 2019 korzystamy z odcinka drogi ekspresowej S7 Skomielna Biała – Rabka Zdrój. Na odcinku  oprócz dwujezdniowej drogi ekspresowej są dwa węzły drogowe „ Skomielna Biała” i „Zabornia”, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady) oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”. Fragment S7 Skomielna Biała – Chabówka w ponad 2,3 kilometrach poprowadzony jest na wiaduktach, a najdłuższa estakada ma 1 km.

S52 Bielsko Biała – Głogoczów, Beskidzka Droga Integracyjna, najwcześniej za dziesięć lat

Ekspresowa Zakopianka Skomielna Biała - Rabka Zdrój

Ekspresowa Zakopianka s7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Zdjęcia: GDDKIA

A4 Autostradowa Obwodnica Krakowa będzie rozbudowana. Wkrótce pierwsza umowa

Na odcinku S7 Lubień - Naprawa 20 grudnia 2019 r. oddana została do ruchu lewa jezdnia. Ruch odbywa się na niej w dwóch kierunkach. Prace nie zostały jeszcze ukończone w ciągu jedni prawej. Po tym jak GDDKIA odstąpiła od umowy z wykonawcą prace wymagają dokończenia przez nowych wykonawców.

Strabag daje osiem miesięcy na dokończenie Zakopianki S7 Lubień – Naprawa

Kontynuowana jest budowa odcinka Naprawa - Skomielna Biała. W październiku 2019 r. prawa nitka tunelu na odcinku S7 Naprawa- Skomielna Biała została przebita na wylot, a lewa 27 kwietnia 2020 r. Zakończenie budowy tunelu na Zakopiance planowane jest na przełomie 2021 i 2022 r.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Nowy Targ