Kierowcy korzystają już ze wschodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi S17 i S12
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-11-05

zdjęcia


W połowie października 2014 roku otwarto wschodnią część obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S17. Fot. GDDKiA


Kierowcy korzystają już z odcinka pomiędzy położonym na przecięciu z DK19 węzłem Lublin Rudnik a funkcjonującym już wyjazdem z miasta w stronę Piask. Fot GDDKiA


Blisko 13 km odcinek obwodnicy w ciągu S17 ułatwi także dojazd na lotnisko w Świdniku. Kierowcy jadąc od strony Piask, Łęcznej czy też Lubartowa będą mogli skorzystać z fragmentu obwodnicy by dotrzeć do węzła Lublin Zadębie i dalej przez drogę wojewódzką 822 do portu lotniczego. Fot. GDDKiA


Kierowcy zmierzający od strony Lubartowa i Białegostoku w kierunku Piask i dalej do Chełma lub Zamościa nie muszą już przejeżdżać przez Lublin. Fot. GDDKiA


Wschodnia część obwodnicy Lublina odciąży także leżącą w ciągu DK82 ul. Turystyczną. Kierowcy jadąc od strony Łęcznej mogą na węźle Lublin Tatary wybrać jeden z dwóch nowych wariantów dojazdu do centrum. Skręcić w prawo na obwodnicę i poprzez węzeł Lublin Rudnik wjechać do miasta lub skręcić w lewo a na węźle Lublin Zadębie zjechać w ul. Mełgiewską.Fot. GDDKiA


Odcinek od wężła Lublin Rudnik do Lublin Felin jest czwartym z pięciu na jakie podzielono budowę drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski. Fot. GDDKiA


Umowę na realizację odcinka S17 pomiędzy węzłami Lublin Rudnik i Lublin Felin podpisano 6 grudnia 2011 roku. Fot. GDDKiA


Wartość inwestycji wyniosła ok. 829,4 mln zł (przygotowanie projektu, odszkodowania za nieruchomości, budowa, nadzór). Fot. GDDKiA


Kierowcy zyskali nowe fragmenty dróg ekspresowych S12 i S17.


Pierwsze samochody wjechały 15 października 2014 r. na wschodnią obwodnicę Lublina. Nowa trasa między węzłami Lublin Rudnik a Lublin Felin liczy około 13 km. Fot. GDDKiA


W ramach inwestycji zbudowano 12,8 km drogi ekspresowej oraz ponad 21 km dróg serwisowych dla obsługi ruchu lokalnego. Fot. GDDKiA


W ramach inwestycji powstały trzy węzły drogowe oraz wiele obiektów inżynieryjnych z najbardziej okazałym, estakadą o długości blisko 1000 metrów przecinającą dolinę Bystrzycy Jakubowickiej. Fot. GDDKiA


Po otwarciu wschodniej i pólnocnej obwodnicy Lublina w ciągu dróg ekspresowych S17 i S12 Lublin czeka jeszcze na budowę zachodniej obwodnicy. Prace już ruszyły. Fot. GDDKiA


Dzięki obwodnicy kierowcy zmierzający od strony Lubartowa i Białegostoku w kierunku Piask i dalej do Chełma lub Zamościa nie muszą już przejeżdżać przez Lublin. Fot. GDDKiA


Od węzła "Lublin-Rudnik" obwodnica biegnie w kierunku południowo-wschodnim poprzez estakadę nad doliną rzeki Bystrzycy do węzła "Lublin-Tatary", gdzie łączy się z istniejącą drogą krajową nr 82. Następnie biegnie w kierunku południowym (na wschód od miasta) przez węzeł "Lublin-Zadębie" (na którym łączy się z drogą wojewódzką nr 822 - dojazdem do Portu Lotniczego Lublin-Świdnik) do węzła "Lublin-Felin", gdzie łączy się z obecną, rozbudowywaną do ekspresowej dwujezdniową drogą krajową 12 (E373)/17 (E372) Lublin - Piaski. Fot. GDDKiA


Budowa dróg ekspresowych S17, S12 i S19 to priorytetowe inwestycje drogowe w woj. lubelskim. Fot. GDDKiA


Wartość inwestycji wyniosła ok. 829,4 mln zł (przygotowanie projektu, odszkodowania za nieruchomości, budowa, nadzór). Fot. GDDKiA


Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Fot. Krzysztof Nalewajko GDDKiA


W planach jest dalsza budowa drogi ekspresowej na trasie Warszawa - Kurów. Ta trasa ma powstać do 2017 r. Fot. Krzysztof Nalewajko GDDKiA


Niespełna 13-kilometrowy odcinek dróg ekspresowych S12 i S17 znacząco odciąża centrum Lublina z ruchu tranzytowego. Fot. Krzysztof Nalewajko GDDKiA