Prace na S61 Łomża Zachód – Kolno wciąż trwają. Powstaje nowy most nad Narwią
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl, GDDKIA
- 2024-03-01

Obecnie trwają jeszcze prace przy budowie ostatniego w województwie podlaskim odcinka S61 – od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (12,9 km). Najważniejszym elementem obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61 jest most nad całą doliną Narwi, o długości przeszło 1200 metrów. Budowany jest w 3 technologiach - metodą nasuwania podłużnego, metodą nawisową (tzw. część nurtowa mostu o długości 458 m) oraz rusztowań stacjonarnych.
Droga ekspresowa S61 ma już ponad 200 z docelowych 220 kilometrów. Przebiega przez trzy województwa – mazowieckie (19,5 km), podlaskie (ok. 134,3 km) i warmińsko-mazurskie (66,4 km).
zdjęcia


Widok na budowę mostu przez Narew w ciągu drogi ekspresowej S61 (obwodnicy Łomży). Zdjęcia: GDDKIA


Rozlewiska Narwi na budowanej S61 obwodnicy Łomży. Właśnie dlatego most przez Narew ma ponad 1200 m długości i powstaje nad całą doliną zalewową rzeki, a nie tylko nad Narwią. Zdjęcia: GDDKIA


Most przez Narew budowany jest w 3 technologiach - metodą nasuwania podłużnego, metodą nawisową. Zdjęcia: GDDKIA


Przejezdność odc. S61 Łomża Zachód – Kolno po jednej jezdni (także na moście) planowana jest na III kwartał 2024 r. Zdjęcia: GDDKIA


Standard dwujezdniowej „eski” prawie 13-kilometrowa obwodnica Łomży uzyska w II połowie 2025 r., kiedy zostanie oddana do ruchu. Wtedy tez cały korytarz transportowy Via Baltica będzie gotowy. Zdjęcia: GDDKIA


Budowa drogi ekspresowej S61, most przez Narew. Zdjęcia: GDDKIA