• Facebook - conadrogach
Autostrada A4: Weekend bez remontów, udogodnienia na bramkach

W piątek zakończyły się prace na remontowanych odcinkach autostrady A4 w województwach opolskim i dolnośląskim. Drogowcy wprowadzili także weekendowe udogodnienia na placach poboru opłat dla użytkowników autostrady A4.

W piątek wczesnym popołudniem autostrada A4 pod Wrocławiem stała w korku niemal do węzła Pietrzykowice (trasa Legnica  - Wrocław – Opole). Jednak już w godzinach wieczornych – około 18.00 korek się rozładował i można było jechać w miarę swobodnie jak na piątkowy wieczór.

Wszystko dzięki zakończeniu prac remontowych, które spowalniały ruch i były jedną z głównych przyczyn korków na A4 pod Wrocławiem. - Roboty prowadzone na wrocławskim odcinku A4 zostały ukończone przed północą. Prace będą kontynuowane na kolejnych odcinkach w następnym tygodniu – poinformowali drogowcy. Dodatkowo w Opolskiem ostatnie prace remontowe zakończyły się w piątek wczesnym popołudniem i ostatni 12-kilometrowy fragment autostrady A4 Dąbrówka – Prądy został oddanych do ruchu.

Weekendowe udogodnienia na Punktach Poboru Opłat na autostradzie A4

- Dla kierowców przygotowano również usprawnienia na punktach poboru opłat (PPO). Na punktach Karwiany i Żernica podwojona zostanie ilość personelu (z 12 do 24 osób) wspomagającego kierowanie ruchem i dystrybucję biletów. Taka liczba pracowników wydających na wjeździe wydrukowane wcześniej bilety pozwoli zwiększyć dwukrotnie przepustowość z 340 do 640 pojazdów na godzinę na jeden pas – zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Poprawę płynności ruchu na A4 przynieść ma też zmieniona konfiguracja bramek zarówno na PPO Żernica i Karwiany poprzez wykorzystanie bramek i pasów rewersyjnych. Liczba pasów wyjazdowych zostanie zwiększona do 10 w przypadku PPO Karwiany, natomiast na PPO Żernica do 9 bramek wyjazdowych. Co więcej w sytuacjach dużego natężenia ruchu tzw.pojazdów lekkich, wszystkie bramki będą mogły być dostępne w trybie poboru manualnego. Dodatkowo pojazdy ciężkie będą mogły skorzystać z trybu „free flow” co oznacza, że szlabany na skrajnych prawych pasach zostaną wypięte.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: