1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Co na budowie drogi S7 Napierki – Płońsk? Kiedy otwarcie ekspresowej S7?

Co na budowie drogi S7 Napierki – Płońsk? Kiedy otwarcie ekspresowej S7?

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-07-26
Co na budowie drogi S7 Napierki – Płońsk? Kiedy otwarcie ekspresowej S7?
Terminy na S7 gonią...Czy w tym roku kierowcy pojadą nowymi odcinkami drogi S7 pomiędzy Napierkami a Płońskiem. Zdjęcia: GDDKIA
Czy w tym roku przybędzie nowych kilometrów ekspresowej drogi S7 pomiędzy Gdańskiem a Warszawą? Do tej pory kierowcy mają do dyspozycji ekspresówkę od Gdańska do granic województw warmińsko-mazurskiego o mazowieckiego w okolicy Napierek. W budowie są kolejne odcinki do Płońska o łącznej długości ponad 70 kilometrów. Jak wygląda zaawansowanie prac i kiedy pojedziemy nowymi odcinkami drogi S7?

Droga ekspresowa S7 Napierki – Płońsk powstaje w podziale na cztery zadania: Napierki – Mława, Mława – Strzegowo, Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk. Odcinek Mława – Strzegowo realizuje firma PORR, pozostałe trzy Strabag. Terminy są napięte. Czy i jakie odcinki drogi S7 będą oddane w 2021 roku? Przedstawiamy raport z budowy.

Budowa S2 – POW: Tunel na Ursynowie dopiero za dwa miesiące

S7 Napierki – Mława: otwarcie wiosną 2022 r.

Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisaliśmy w grudniu 2017 roku. Koszt robót budowlanych to prawie 295 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 366 mln zł.

Na tym odcinku, o długości prawie 14 km, decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wydano w marcu 2020 r. Wykonano już większość robót ziemnych, a roboty konstrukcyjne na znaczącej części obiektów mostowych zostały zakończone. Wykonawca wprowadził czasową organizację ruchu (COR) i przełożył ruch z drogi DK7 na drogę obsługującą na odcinku około 2 km. Wprowadzenie COR pozwoliło rozpocząć prace rozbiórkowe fragmentu drogi DK7 leżącego w śladzie jednej z jezdni przyszłej drogi ekspresowej. Wykonawca kontynuuje układanie kolejnych odcinków nawierzchni betonowej w ciągu głównym trasy i realizuje roboty w pozostałych branżach, w szczególności w obrębie przyszłych MOP Pepłowo I i Pepłowo II, tj. Miejsc Obsługi Podróżnych dla obu kierunków ruchu. Zaawansowanie rzeczowe całej inwestycji wynosi na koniec czerwca 2021 r. wynosiło około 52 proc., a nawierzchni betonowej około 19 proc. Przewidywany termin zakończenia to II kwartał 2022 r.

GDDKIA zapowiada 260 km nowych dróg na Mazowszu: obwodnica Warszawy, A2 i S7

Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Napierki - Mława

Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Napierki - Mława. Zdjęcia: czerwiec 2021 r., GDDKIA


S7 Mława – Strzegowo: umowny termin przypada pod koniec tego roku

Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisaliśmy w grudniu 2017 roku. Koszt robót budowlanych to 446 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 543 mln zł.

Prace budowlane na odcinku o długości ok. 21,5 km zaczęły się w październiku 2019 r. Na budowie wykonano znaczącą część robót ziemnych, a roboty konstrukcyjne na większości obiektów mostowych zostały zakończone. Kontynuowane są roboty nawierzchniowe, prace na ustrojach nośnych obiektów mostowych oraz w pozostałych branżach. Zaawansowanie rzeczowe całej inwestycji wynosi na koniec czerwca 2021 r. około 68 proc., a nawierzchni betonowej około 31 proc. Przewidywany termin zakończenia to IV kwartał 2021 r.


Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Strzegowo - Mława

Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Strzegowo - Mława. Zdjęcia: czerwiec 2021 r., GDDKIA


S7 Strzegowo – Pieńki: w grudniu br. planowane jest zapewnienie przejezdności

Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisaliśmy w styczniu 2018 roku. Koszt robót budowlanych to 516 mln zł, a wartość całego projektu to ponad 620 mln zł.

Prace budowlane na tym odcinku zaczęły się we wrześniu 2019 roku, natomiast układanie nawierzchni betonowej na tym odcinku rozpoczęło się pod koniec maja 2021 roku. Obecnie wykonawca kontynuuje te prace, jak również roboty ziemne, układanie kolejnych warstw podbudowy, układanie nawierzchni bitumicznej, montaż ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych. Prowadzone są także prace brukarskie oraz montaż barier ochronnych i ogrodzenia. W budowie jest odwodnienie drogowe oraz prace wykończeniowe takie jak: humusowanie skarp z obsianiem trawą.

Zaawansowane są prace na wszystkich obiektach inżynierskich, na niektórych są to już prace wykończeniowe. Kilka obiektów oddano już do użytkowania i odbywa się po nich ruch. Zaawansowanie rzeczowe na koniec czerwca to prawie 64 proc., a nawierzchni betonowej około 18 proc. Planowane puszczenie ruchu po trasie głównej to grudzień 2021.

Budowa drogi ekspresowej S7 Strzegowo - Pieńki

Budowa drogi ekspresowej S7 Strzegowo - Pieńki. Zdjecia: czerwiec 2021 r., GDDKIA

S7 Pieńki – Płońsk: w grudniu br. planowane jest zapewnienie przejezdności

Umowę na realizację tego zadania w systemie Projektuj i buduj podpisaliśmy w styczniu 2018 roku. Koszt robót budowlanych to prawie 312 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 400 mln zł.

Prace na tym blisko 14-kilometrowym odcinku zaczęły się również, tak jak na sąsiednim, we wrześniu 2019 r. Wykonawca od maja 2021 roku rozpoczął układanie nawierzchni betonowej. Obecnie trwa kontynuacja tych prac. Na ukończeniu są roboty ziemne, jak również przebudowa kolizji. Na drogach zbiorczych i poprzecznych trwa układanie nawierzchni bitumicznej. W ciągu trasy głównej montowane są ekrany akustyczne i ogrodzenie. Wykonawca wykonuje prace brukarskie, odwodnienie drogowe, montuje bariery ochronne oraz prowadzi prace wykończeniowe takie jak: humusowanie skarp z obsianiem trawą, montuje ogrodzenie. Zaawansowane są prace na wszystkich obiektach inżynierskich, na niektórych są to już prace wykończeniowe, obiekt 61,7b oddano do użytkowania. Zaawansowanie rzeczowe na koniec czerwca wynosi ponad 69 proc., a nawierzchni betonowej około 32 proc. Planowane puszczenie ruchu po trasie głównej to grudzień 2021.

Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Pieńki - Płońsk
Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Pieńki - Płońsk. Zdjęcia: czerwiec 2021 r., GDDKIA

S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Jej budowa cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.

Gotowe odcinki drogi ekspresowej S7 na mapie drogowej Polski:

Kierowcy mogą już korzystać z ok. 420 km drogi ekspresowej S7:

  • odcinki od węzła Gdańsk Południe do granicy woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego (Napierki),
  • odcinki od Grójca, przez całe woj. świętokrzyskie do granicy z woj małopolskim,
  • odcinki na obszarze Krakowa, od węzła Kraków Nowa Huta do węzła A4 Kraków Bieżanów
  • odcinki na południe od Krakowa: Myślenice - Lubień i Skomielna Biała - Rabka Zdrój.

Ponad 1,5 mld zł za dokończenie S7 Widoma – Kraków. Ile potrwa budowa S7?

Budowa drogi S7 trwa od ponad dziesięciu lat i nic nie wskazuje na to, że będzie ukończona w najbliższych latach. I nie chodzi tu o odcinki będące w planach, a o opóźnienia na fragmentach, których budowa powinna być mocno zaawansowana. W ostatnim roku wysypała się budowa ważnych odcinków S7-ki na trasie Warszawa – Kraków. Wydłuży się także termin realizacji Zakopianki.

Na Zakopiankę z tunelem poczekamy do 2022 roku

Po zakończeniu realizacji droga ekspresowa S7 stanie się kluczowym ciągiem nie tylko o znaczeniu krajowym, ale również europejskim. W układzie docelowym S7 będzie miała gigantyczny zasięg, połączy główne ośrodki aglomeracyjne i gospodarcze kraju (Trójmiasto, Warszawę i Kraków) oraz elementy sieci drogowej (m.in. autostrady A1, A2, A4).

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Płońsk Jak dojadę - Strzegowo