Na święta dwie jezdnie autostrady A6, obwodnicy Szczecina
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-12-23
Dwie jezdnie autostrady A6 koło Szczecina do połowy stycznia 2022 r.
Po wprowadzeniu zmian ruch na obwodnicy Szczecina w kierunku Świnoujścia i Gdańska odbywa się dwoma pasami ruchu, natomiast w kierunku Kołbaskowa jednym pasem. Wprowadzone zmiany mają usprawnić przejazd przez węzeł, zwłaszcza w kierunku Świnoujścia, gdzie tworzyły się najdłuższe korki. Około połowy stycznia planowany jest powrót do ruchu jedną jezdnią.
Ponad 400 mln zł na Zachodnią Obwodnicę Szczecina w ciągu S6
Tymczasowa organizacja ruchu na węźle Szczecin Kijewo na czas świąteczno-noworoczny. Zdjęcia: GDDKIA
Na wiosnę ruszy budowa ostatniego odcinka S3 do Świnoujścia
Roboty na węźle Szczecin Kijewo powinny zakończyć się w lipcu przyszłego roku.
Wykonawca przez ostatnie miesiące m.in. przebudował jezdnię A6 w kierunku Kołbaskowa, czyli ostatni fragment autostrady, który posiadał jeszcze nawierzchnię z przedwojennych płyt betonowych. Została również wykonana konstrukcja nowego wiaduktu nad autostradą, obiekt jest już w pełni zabetonowany. Zrealizowane roboty umożliwiły upłynnienie ruchu w okresie świąteczno-noworocznym.
Do zrealizowania pozostały głównie roboty w zakresie wykonania warstwy ścieralnej na jezdniach A6 i niektórych łącznicach oraz roboty wykończeniowe i dojazdy do wiaduktu. Dlatego od połowy stycznia planowane jest przywrócenie ruchu jedną jezdnią w celu realizacji dalszych robót.
Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.
Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.