Nowa droga na Podkarpaciu. DK9 połączy autostradę A4 z drogą S74
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-11-29
Trzy nowe odcinki DK9 wraz z powstającymi w ramach 100obwodnic obejściami Kolbuszowej i Nowej Dęby utworzą ciąg o długości około 60 km. Połączy on autostradę A4 (węzeł Rzeszów Zachód) z drogą ekspresową S74.
- Dziś (28.11.2023 r.) ogłosiliśmy przetarg na prace przygotowawcze dla budowy nowego przebiegu trzech odcinków DK9, które uzupełnią przygotowywane już obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej. Termin składania ofert mija 3 stycznia 2024 r. – poinformował rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKIA).
Prace objęte przetargiem podzielono na trzy zadania:
- od obwodnicy Nowej Dęby do drogi ekspresowej S74 w województwie podkarpackim (dł. ok. 19 km),
- drogi łączącej obwodnicę Nowej Dęby z obwodnicą Kolbuszowej w ciągu DK9 (odc. Komorów – Cmolas, dł. ok. 11 km),
- drogi łączącej obwodnicę Kolbuszowej w ciągu DK9 z autostradą A4 węzeł Rzeszów Zachód (odc. Widełka – A4 Rzeszów Zachód, dł. ok. 14 km).
Osiem nowych obwodnic na Podkarpaciu w blokach startowych
- Wykonawcy będą mogli złożyć oferty dla jednej, dwóch lub wszystkich części zamówienia. Złożone dokumenty będą sprawdzane i oceniane według następujących kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe (doświadczenie głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenie geologa - 10 proc. i doświadczenie kierownika zespołu środowiskowego – 10 proc.) – dodają drogowcy.
Zadaniem wykonawcy będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz przygotowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).
Jak wygląda budowa S74 w woj. świętokrzyskim? Co z S74 w łódzkim i podkarpackim
Planowana, nowa DK9 na Podkarpaciu
Mapa: Min. Infrastruktury, GDDKIA
Prace projektowe pozwolą na wyznaczenie korytarza nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 od połączenia z S74 do węzła Rzeszów Zachód na A4 oraz przygotowania dokumentów do uzyskania decyzji DŚU. W kolejnym etapie planowana jest realizacja inwestycji w systemie projektuj i buduj.
Dzięki inwestycji powstanie droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach wraz z budową obiektów inżynierskich, skrzyżowań jednopoziomowych lub węzłów (zostanie to doprecyzowane podczas prowadzenia prac projektowych związanych z inwestycją). Planowana jest także budowa nowych dróg, przebudowa kolidującej infrastruktury technicznej oraz budowa dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych. Zakres prac to również budowa urządzeń ochrony środowiska.