Obwodnica Ostrołęki w ciągu DK53 na etapie decyzji środowiskowej. W planach obwodnica południowa
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-11-18
- Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna, gdzie w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy. Przeprowadzone zostały dwie akcje informacyjne. Wszystkie uwagi i opinie do zaproponowanych rozwiązań wariantowego poprowadzenia trasy zostały przez projektanta przeanalizowane i w miarę możliwości wprowadzone do dokumentacji. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do Wójta Gminy Olszewo-Borki wskazaliśmy jako preferowany wariant 1 (kolor błękitny) – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Duże problemy z odbiorem ostatniego odcinka obwodnicy Warszawy S2 Puławska – Wilanów
Wybrany wariant preferowany obwodnicy Ostrołęki o długości ok. 14 km przebiega przez teren gmin Olszewo-Borki i Lelis. Przyszła trasa będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez węzeł i sześć skrzyżowań z drogami krajowymi nr 53 i 61, drogą wojewódzką nr 544, drogami powiatowymi oraz droga gminną. Początek odcinka zlokalizowany jest na istniejącym odcinku DK53 w rejonie miejscowości Szwendrowy Most. Koniec odcinka znajduje się na włączeniu do istniejącej drogi krajowej nr 61 pomiędzy miejscowościami Nożewo i Dobrołęka.
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy znowu odpływa w czasie
Budowa obwodnicy Ostrołęki ruszy najwcześniej w 2025 r. Zdjęcia: GDDKIA
Podstawowe parametry techniczne obwodnicy Ostrołęki w ciągu DK53
- klasa techniczna drogi: GP
- prędkość projektowa: 100 km/h
- kategoria ruchu: KR 5
- ilość jezdni: 1
- ilość pasów ruchu: 2
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- dopuszczalny nacisk: 115 kN/oś
- rodzaj nawierzchni: bitumiczna
Nowe obwodnice w woj. mazowieckim: zaawansowanie prac, terminy
Firmie Multiconsult Polska, która wykonuje dokumentację projektową, pozostało jeszcze uszczegółowienie rozwiązań technicznych oraz prace związane z rozpoznaniem geologicznym podłoża dla wariantu, dla którego Wójt Gminy Olszewo-Borki wyda decyzję środowiskową. Termin zakończenia umowy jest zależy od wydania decyzji środowiskowej. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy, który w systemie projektuj i buduj zrealizuje inwestycję. Zawarcie umowy z wykonawcą prac planowane jest na 2023 rok. Roboty budowlane mogłyby ruszyć w 2025 r i zakończyć się dwa lata później.
W planach jest jeszcze budowa południowej obwodnicy miasta. Miasto Ostrołeka ogłosiło przetarg na opracowanie pełnej dokumentacji technicznej dla południowej obwodnicy Ostrołęki wraz z mostem przez Narew. Trasa połączy rondo im. mjr. Zygmunta Szendzielarza „Łupaszki” (DK61) z rondem im. Jana Radomskiego (ul. Goworowska). Inwestycja wraz z budową nowego mostu przez Narew ma poprawić dostępność regionu oraz komunikację na drogach miejskich. Efektem ma być także odciążenie mostu A. Madalińskiego.